• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7158اخبار امروز : 7
11

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس در گفت‌و گو با ایراسین: سرمایه گذاری خارجی در ایران باید مشروط بر استاندارها باشد/نباید بر دانش فنی چینی‌ها تکیه کرد

  • کد خبر : 30966
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۳۹
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس در گفت‌و گو با ایراسین: سرمایه گذاری خارجی در ایران باید مشروط بر استاندارها باشد/نباید بر دانش فنی چینی‌ها تکیه کرد

رییس خانه صنعت و معدن و تجارت استان فارس معتقد است، ایران پتانسیل جذب سرمایه گذار از سراسر دنیا را دارد، اما اگر قرار است سرمایه گذاری از سوی دیگر کشورها همچون چین در ایران انجام شود، باید مشروط بر داشتن استاندارهای معقول و منطقی در تولید باشد. سهراب شرفی در گفت وگو با “ایراسین” […]

رییس خانه صنعت و معدن و تجارت استان فارس معتقد است، ایران پتانسیل جذب سرمایه گذار از سراسر دنیا را دارد، اما اگر قرار است سرمایه گذاری از سوی دیگر کشورها همچون چین در ایران انجام شود، باید مشروط بر داشتن استاندارهای معقول و منطقی در تولید باشد.

سهراب شرفی در گفت وگو با “ایراسین” با بیان این مطلب در ادامه افزود: به نظر می‌رسد در بحث توسعه صنعتی بهتر است با کشورهای توسعه یافته همچون آلمان وارد همکاری مشترک شویم و آنها را برای سرمایه‌گذاری جذب کنیم. چراکه چین هنور نتوانسته به عنوان یک کشور توسعه یافته در جهان شناخته شود و صنعت آن نیز در کشورهای در حال توسعه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی درباره اینکه چین به واسطه میزان حجم تولیدی که دارد به عنوان اقتصاد اول جهان شناخته می‌شود نیز در ادامه گفت: چین بخش اعظمی از تولید جهان را انجام می دهد و طی این سالها توانسته کیفیت کالاهای تولیدی خود را ارتقا بخشد.

شرفی با اشاره به اینکه اگر قرار است تا ایران پایه های اقتصادی خود را محکمتر از قبل ایجاد کند تا بتواند خود را در منطقه نشان دهد بهتر است به سراغ کشورهایی که از صنعت مطلوب و قوی برخوردارند بروند. البته در شرایط تحریم این امر ممکن نیست و باید دید که کشور چین که در این زمینه پیش قدم شده، تا چه اندازه می‌تواند این عقب افتادگی ایران را در صنعت جبران کند.

به گفته وی، اگر بنا بر تکیه بر دانش فنی چین باشد، همکاری ممکن است به نتایج خوبی نرسد؛ همچنین سرمایه‌گذاری در ایران نیز باید مطابق با استانداردهای جهانی باشد.

یکی از نکات مهم مطرح شده در برنامه جامع ایران و چین ، سرمایه گذاری ۴۰۰میلیارد دلاری چین در ایران است که طی مدت ۲۵ سال ، قرار است انجام شود. از سوی دیگر در این برنامه جامع آمده است که چین به عنوان واردکننده ثابت نفت خام ایران خواهد بود. شرفی در اینباره می گوید: باید دید که منبع این سرمایه‌گذاری چین  از کجا و کدام منابع تامین خواهد شد. اینکه قرار است از طریق خرید نفت ایران این سرمایه گذاری انجام شود (سالانه ۱۶میلیارد دلار) یا از روش های دیگری استفاده گردد خود سوالی است که هنوز پاسخی به آن داده نشده است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت:  با تمام مواردی که به آن اشاره شد، باید تاکید کنم که ایران با توجه به پتانسیل بالایی که در زمینه اقلیم، گردشگری، صنعت و جغرافیا، مناطق ویژه و آزاد کشور و … دارد، می‌توانیم میزبان سرمایه گذاران از سراسر جهان در این بخش‌ها باشیم.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30966

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.