• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
10

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:تولید پلاستیک خراسان شمالی گرفتار تامین مواد اولیه

  • کد خبر : 29588
  • ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:تولید پلاستیک خراسان شمالی گرفتار تامین مواد اولیه

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: کاهش سهمیه اختصاص مواد اولیه به تولیدکنندگان پلاستیک، این فعالان اقتصادی را ب‌شدت دچار مشکل کرده و تولید را کاهش داده است. امید حیدریان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اول آذرماه امسال، مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان پلاستیک، به طور چشمگیری کاهش یافته، […]

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: کاهش سهمیه اختصاص مواد اولیه به تولیدکنندگان پلاستیک، این فعالان اقتصادی را ب‌شدت دچار مشکل کرده و تولید را کاهش داده است.

امید حیدریان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اول آذرماه امسال، مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان پلاستیک، به طور چشمگیری کاهش یافته، این در حالی است که واردات این مواد هم ممنوع است.

مدیرعامل شرکت بجنورد پلاستیک افزود: در این شرایط که واردات مواد اولیه ممنوع است و سهمیه کاهش یافته، تولیدکنندگان مواد پلاستیکی،  خواستار تامین بازار ثانویه برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید هستند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز تولید محصولات پلاستیکی، وارداتی است افزود: تولیدکنندگان پلاستیک، مواد اولیه مورد نیاز را از بورس خریداری می کنند،  از آذرماه امسال، سهمیه این نوع مواد بر اساس میانگین تولید محصول در سال های گذشته اختصاص می یابد.

وی تصریح کرد: کاهش سهمیه اختصاص مواد اولیه و مبنا قرار دادن میانگین تولید در سال های گذشته، منطقی نیست، زیرا در آن سال ها میزان تولید کم بوده است اما اکنون بسیاری از تولیدکنندگان نسبت به افزایش ظرفیت تولید، راه اندازی خط تولید جدید و نوسازی، اقدام کرده اند و بر این اساس نیاز به مواد اولیه افزایش یافته است.

رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی گفت: افزایش ظرفیت تولید به یقین با یافتن بازار جدید همراه بوده است اما اکنون که تامین مواد اولیه با مشکل روبه رو شده، کاهش تولید هم تامین بازار را با معضل همراه می کند.

حیدریان گفت: اکنون میزان مواد اولیه قابل تامین، به یک سوم کاهش یافته است،  این بدان معنا است که مواد اولیه، تنها برای ۱۰ روز کاری کفایت دارد و ۲۰ روز در ماه کارخانه و خط تولید باید تعطیل شود.

مدیرعامل شرکت بجنورد پلاستیک خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته هزینه و سرمایه های زیادی برای به روزرسانی خط تولید، خرید تجهیزات و افزایش ظرفیت تولید صرف شده است و با افزایش ظرفیت تولید، نیازمند مواد اولیه بیشتر برای تولید بیشتر محصول هستیم اما به ناچار تنها ۱۰ روز فعال هستیم.

رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی افزود: تولید در خط تولید واحدهای پلاستیک به گونه ای است که در دو سه روز نخست، راندمان و کیفیت محصول پایین است و تجهیزات پس از هر خاموش و روشن شدن زمان زیادی نیاز دارند تا به تولید مناسب برسند بر این اساس نمی توان تولید را در فاصله زمانی کم، متوقف کرد.

وی تصریح کرد: تعطیل و متوقف کردن تولید در یک ماه و خاموش و روشن کردن تجهیزات،  ضرر و زیان زیاد برای ما تحمیل می کند،  علاوه بر آن، هزینه های کارگری و نیروی انسانی، که در ازای فعالیت تنها یک سوم روزهای ماه پرداخت می شود،  ضرر دیگری را بر دوش ما گذاشته است.

رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی تاکید کرد: این مشکل ملی است و از مسوولان انتظار می رود برای حل آن پیگیری داشته باشند.

در خراسان شمالی بیش از ۳۰ واحد تولید محصولات پلاستیکی، فعال است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29588

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.