• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
7

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران مطرح کرد: قانون کار ۸۵ ساله را نباید بی‌محابا تغییر دهیم/ نرخ بیکاری جوانان دو برابر سالمندان

  • کد خبر : 29239
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران مطرح کرد: قانون کار ۸۵ ساله را نباید بی‌محابا تغییر دهیم/ نرخ بیکاری جوانان دو برابر سالمندان

به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان پیری در سیزدهمین جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان کشور گفت: توانستیم برای اولین بار میزبان مدیران جوان کشور باشیم. این جشنواره برای تقدیر از مدیران و کارآفرینان برتر اجرا می‌شود. جشنواره نشانگر آن است که مدیران جوان امروز می‌توانند به چهره‌های ماندگار صنعت در آینده بدل شوند. وی افزود: سال‌های […]

به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان پیری در سیزدهمین جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان کشور گفت: توانستیم برای اولین بار میزبان مدیران جوان کشور باشیم. این جشنواره برای تقدیر از مدیران و کارآفرینان برتر اجرا می‌شود. جشنواره نشانگر آن است که مدیران جوان امروز می‌توانند به چهره‌های ماندگار صنعت در آینده بدل شوند.

وی افزود: سال‌های پیش از انقلاب، جوانان برای کشور افتخارآفرینی‌های بسیاری داشتند. متاسفانه این روزها به جوانان کمتر اعتماد می‌شود. ما از پدیده تازه‌ای صحبت نمی‌کنیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد که انقلاب و اداره جنگ و بازسازی کشور به دست جوانان بوده است. نقش‌آفرینی جوانان بعد از انقلاب وارد مرحله تازه‌ای شد تا جایی که فرماندهی جنگ بر عهده جوانان بود.

احسان پیری گفت: چرا جوانان دیروز به جوانان امروز اعتماد نمی‌کند. بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان است و می‌تواند سرلوحه آینده کشور باشد چراکه آینده کشور به جوانان آن بستگی دارد. در این بیانیه بسیار به نقش جوانان اشاره شده اما به‌طور عملیاتی هیچ اتفاقی را شاهد نبوده‌ایم. برای اینکه شاهد جاگیری جوانان در آینده‌سازی کشور باشیم لازم است به شبکه‌سازی اطلاعات جوانان داریم. این شبکه‌سازی می‌تواند موجب هم‌افزایی جوانان شود. شبکه‌ای که آمار جوانان ما بیکاران، شاغلان و کارآفرینان جوانان را ارایه می‌دهد.

وی در ادامه گفت: امید داریم خانه صنعت، معدن و تجارت ایران برای جوانان فضای ویژه‌ای در حوزه اقتصادی و شغلی ایجاد کند. نرخ بیکاری جوانان دو برابر نرخ بیکاری سالمندان است. ایجاد اشتغال و تولید با توجه به تحریم می‌تواند توامانی در کشور باشد.

پیری همچنین متذکر شد: عمده انتقادات فعالان اقتصادی به قانون کار است. این قانون برای اولین بار سال ۱۳۱۳ نوشته شد و سال‌های پس از انقلاب برای یک بار اصلاح شد. در اصلاحیه جدید عرف در نظر گرفته شده و قانون تفسیر پذیر شد. بنابراین قدرت قانون و کارآیی آن کاهش پیدا کرد. نکته مهم این است که قانونی که ۸۵ سال پیش نوشته شده زیرساخت‌های تجارت کشور را ایجاد کرده و ما نمی‌توانیم بی‌محابا به تغییر این قوانین دست بزنیم.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29239

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.