• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
13

رکود تولید نتیجه کم توجهی به بخش خصوصی است

  • کد خبر : 35654
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
رکود تولید نتیجه کم توجهی به بخش خصوصی است
دبیرکل خانه صمت ایران رکود تولید کشور را ناشی از کم توجهی به بخش خصوصی از یک سو و کاهش ارزش پول ملی از سوی دیگر دانست.

روابط عمومی صمت ایران : محمدرضا مرتضوی بعدازظهر پنجشنبه در همایش تقدیر از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان، سرمایه گذاری بخش خصوصی را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و بر لزوم توجه دولت به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری تاکید کرد.

وی با اظهار اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی است، تصریح کرد: با ورود بخش خصوصی به سرمایه گذرای مشکلات اقتصادی که مردم با آن گریبانگیر هستند، رفع می‌شود و دولت باید از تولید حمایت کند.

وی بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال پایدار را از جمله مزایای سرمایه گذاری ذکر کرد و گفت: کم توجهی به بخش خصوصی سبب رکود تولید و تبعات ناشی از آن شده است و باید در این زمینه چاره اندایشی شود.

رئیس خانه صمت و معدن تهران کاهش ارزش پول ملی را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: حل مشکلات این بخش نیازمند ورود استانداران است و باید موانع فراروی رفع شود.

سیدمجتبی رضوی رئیس خانه صمت مازندران نیز با عدم همکاری نظام بانکی را از جمله مشکلات فراروی بخش خصوصی ذکر کرد و گفت: این درحالی که بخش خصوصی در تولید ثروت و ارزش افزوده نقش بسزایی دارد.

وی کمبود نیروی کار ماهی را از دیگر مشکلات ذکر کرد و گفت: در بسیاری از شهرک‌های صنعتی با کمبود نیروی کار ساده نیز روبرو هستیم.

وی با اشاره به مشکلات متعدد فراروی واحدهای صنعتی و معدن استان گفت: در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی در استان فعالیت دارد.

در این مراسم از واحدهای تولیدی و صنعتی فعال و نمونه استان تقدیر شد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=35654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.