• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
11

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران: عدم ثبات وضعيت اقتصادي كشور مانع جدي سرمايه گذاري خارجي است

  • کد خبر : 16780
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۵:۲۹
رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران: عدم ثبات وضعيت اقتصادي كشور مانع جدي سرمايه گذاري خارجي است

اگر شرایط امروز اقتصاد ايران ادامه يابد سال آينده کاهش قابل توجهی در سرمايه گذاري خارجی به وجود خواهد آمد. به گزارش بازنيوز به نقل از تسنیم،سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در رابطه با دلایل کاهش سرمایه گذاری در بخش صنعت گفت : قرار بود بعد از برجام گشایش‌های […]

اگر شرایط امروز اقتصاد ايران ادامه يابد سال آينده کاهش قابل توجهی در سرمايه گذاري خارجی به وجود خواهد آمد.
به گزارش بازنيوز به نقل از تسنیم،سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در رابطه با دلایل کاهش سرمایه گذاری در بخش صنعت گفت : قرار بود بعد از برجام گشایش‌های بانکی برای تولیدکنندگان کشور فراهم شود اما متأسفانه هنوز در نقل و انتقال پول مشکل داریم و همین موضوع عاملی شده تا رغبتی توسط سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران نباشد و فقط در سفرهای متعدد به ارزیابی بازار کشور مشغول باشند.
وی با اعلام اینکه متأسفانه واردات کالا نیز به کشور مقداري رشدپیدا کرده است، افزود: همین موضوع باعث می‌شود تا شرکت های خارجی بیشتر ایران را به عنوان بازار فروش محصولات خود نگاه کنند.جالب اینجاست آمارها نشان می‌دهد کالاهای قابل تأملی وارد کشور شده که ما هیچگونه احتیاجی به آنها نداریم به عنوان نمونه خاکستر پشت‌بام یا واردات شتر که اصلاً در داخل نیازی به آنها ندارد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تأکید براینکه در بخش واحدهای خصوصی کوچک و متوسط اقدامی برای جذب سرمایه گذاری خارجی انجام نشده است، تصریح کرد: اگر به آمار سرمایه گذاری امسال نگاه کنید عمده منابع به سمت صنایع بزرگ هدایت شده و بخش خصوصی کوچک و متوسط هیچ سهمی در آن ندارد.
سهل آبادی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه شرکتهای خارجی به واسطه اعمال تحریم‌های بین المللی و نگرانی از قطع ارتباط با آمریکا تمایلی به حضور در ایران ندارند، گفت: البته شرایط اقتصاد امروز ایران نیز به هیچ عنوان مناسب سرمایه گذاری خارجی نیست تغییرات لحظه‌ای نرخ ارز، رکود بازار و مشکلات داخلی عاملی شده تا در جذب سرمایه گذاری خارجی نتوانیم موفق باشیم. به اعتقاد من اگر شرایط امروز اقتصاد کشور ادامه يابد سال آينده کاهش قابل توجهی در سرمايه گذاري خارجی به وجود خواهد آمد.
لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=16780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.