• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
16

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران : تنها راهكار تحقق اقتصاد مقاومتی ، هموار شدن مسير توليداست

  • کد خبر : 14335
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۶:۲۵
رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران : تنها راهكار تحقق اقتصاد مقاومتی ، هموار شدن مسير توليداست

موانع سر راه تولید باید برداشته شود تا به اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران دست پیدا کنیم. به گزارش خبرنگار بازنیوز، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در مصاحبه با پايگاه خبري اتاق بازرگاني ايران با اشاره به اهميت اقتصاد پویا براي كشور اظهار داشت: اگر یک کشور ثروتمند و با اقتصاد پویا […]

موانع سر راه تولید باید برداشته شود تا به اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران دست پیدا کنیم.
به گزارش خبرنگار بازنیوز، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در مصاحبه با پايگاه خبري اتاق بازرگاني ايران با اشاره به اهميت اقتصاد پویا براي كشور اظهار داشت: اگر یک کشور ثروتمند و با اقتصاد پویا نداشته باشیم، نه تنها در اقتصاد بلكه از نظر اجتماعي و فرهنگي نيز عقب خواهیم بود.
وی افزود: زمانی که دنیا متوجه شد، از لحاظ جنگ نظامی و جنگ فرهنگی نمی‌تواند در برابر ما بایستد و بر ما غلبه کند، تصمیم گرفت از راه جنگ اقتصادی وارد شود.
ريیس اتاق بازرگانی اصفهان تصريح کرد: زمانی در جنگ اقتصادی برنده خواهیم شد که بتوانیم اهداف عالی در اقتصاد كشور را به اجرا گذاریم.
وی افزود:هنوز به مرحله‌ای نرسيده ايم که یک تولید صادرات‌محور داشته باشیم و تولیدکنندگان بتوانند نسبت به ايجاد و افزايش اشتغال پويا باشند.
سهل‌آبادی با اشاره به رکود حاكم بر اقتصاد كشور گفت: به خاطر رکود نتوانستیم، تولیدات كشور را به دنیا صادر کنیم و سختگیری‌های دولت نسبت به تولیدکنندگان، باعث دور شدن از اين اهداف شد.برای نجات از این ورطه و گذر از گردنه صعب‌العبور با سنگ‌ریزه‌هایی مواجه می‌شویم که گاهی اوقات ما را از ادامه راه باز می‌دارد در صورتی‌که برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی، باید مسیر را برای تولید هموار کنیم و تولیدات را به حد لازم و کافی برسانیم.
سهل‌آبادی با اشاره به فشار ماليات ارزش افزوده بر تولید کنندگان اظهار داشت: با شيوه‌هاي فعلي ماليات ارزش افزوده نمی‌توان انتظار ایفای نقش تولید کننده در اقتصاد مقاومتی داشت و با وجود صدور آیین‌نامه ها، قوانین و موانع روز افزون برای تولیدکنندگان ، نیز نباید انتظار داشته باشیم که تولید کننده به اهداف مورد نظر جامعه، دولت و مردم پاسخ دهد.
وی با بيان تراکنش‌های مالی یک جوان٣٠ ساله گفت: چگونه اين جوان ٦هزار میلیارد تومان تراکنش مالي دارد بدون آنكه هیچ پرونده مالیاتی داشته باشد در حالی‌که تولیدکنندگانی که در حال افزایش تولید و اشتغال هستند با پرونده‌های سنگین مالیاتی مواجه می‌شوند به صورتي كه فکر تولید را از سرشان بیرون می‌کنند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به ضرورت شناسایی بازارهای مختلف دنیا اظهار داشت: در بخش صادرات به شناسایی بازارهای مختلف نیاز داریم و یکی از وظایف اتاق‌هاي بازرگاني، شناسایی بازارهای مختلف دنیا و معرفی به تولید کنندگان است.شرايط تولید کننده هم باید براي توان رقابت فراهم گردد.ما مجبوريم هنوز با حمل و نقل جاده‌ای تولیدات خود را به دنیا معرفی کنيم و این در حالی است که جهان با حمل و نقل ریلی در بحث صادرات موفق بوده است.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه به موضوع مجوزهای صادراتی اشاره کرد و گفت، در این زمینه بسیار ضعیف هستیم و همکاران ما سال‌هاست جواز صادراتی خود را طلبکارند.
سهل‌آبادی تاکید کرد: موانع سر راه تولید باید برداشته شود تا  به اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران دست پیدا کنیم.
لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=14335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.