• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
13
آیین نکوداشت روز روابط عمومی و دهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی

روابط عمومی ها به امید آفرینی کمک کنند

  • کد خبر : 39492
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
روابط عمومی ها به امید آفرینی کمک کنند
آیین نکوداشت روز روابط عمومی و دهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی، همزمان با چهارمین روز «هفته روابط عمومی» و روز «روابط عمومی، سرمایه اجتماعی و تبیین» باپیام رییس انجمن بین تلمللی روابط عمومی و با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رویکرد “بررسی نقش روابط عمومی ها در جهاد تبیین” برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا هوشمند سفیدی دبیر جشنواره ستارگان روابط عمومی و رئیس خانه روابط عمومی ایران طی سخنانی با اشاره به تاریخچه نامگذاری روز روابط عمومی و ضرورت های آن گفت: وقایع اخیر جامعه ایران، باعث وقوف بیشتر به اهمیت روابط عمومی شده است؛ وقتی رهبری انقلاب از ضعف رسانه ای کردن دستاوردها، تبلیغات و ارتباط گرفتن با افکار عمومی انتقاد می کنند، یعنی اینکه روابط عمومی ها در عمل می لنگد و کارآیی لازم را ندارد.

وی با ارائه دو مدل روابط عمومی تحت عناوین «روابط عمومی توصیفی» و «روابط عمومی تبیینی»، به تشریح ویژگی های هرکدام از آن ها پرداخت و گفت: روابط عمومی توصیفی به عنصر «چه» توجه دارد و با اطلاع رسانی خاتمه می یابد، در حالی که روابط عمومی تبیینی با عنصر «چرا» آغاز می شود و تلاش دارد تا با برهان، و دلیل تحلیل و گفت و شنود دو طرفه، با مخاطبان به هم فهمی برسد.

سفیدی افزود: در حال حاضر روابط عمومی های ما توصیفی هستند ولذا نمی توانند به جهاد تبیین کمک کند، لازمه این کار، تغییر رویکرد روابط عمومی‌هاست.

رئیس خانه روابط عمومی ایران، با اشاره به اینکه روابط عمومی توصیفی که بر اطلاع رسانی توده ای تکیه دارد، مختص جامعه مدرن است و در جامعه فراپسامدرن کنونی، نیازمند نوعی از روابط عمومی هستیم که به تعامل مستمر و دوسویه با مخاطبان می پردازد و این آمادگی را دارد تا در صورت لزوم، جای تبیین گرو تبیین خواه عوض شود، گفت: روابط عمومی توصیفی اقتدارگرا و روابط عمومی تبیینی، تعامل گراست.

همچنین در این مراسم، پیام رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی به مناسبت روز روابط عمومی در جمهوری اسلامی ایران قرائت شد، خانم دکتر «آنه گرت آبارز» رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی در سال ۲۰۲۳ ضمن تشکر از برگزاری چنین رویدادهایی در ایران و گرامیداشت روز روابط عمومی، گفت: امروز روابط عمومی، یک ضرورت در عصر ارتباطات به حساب می آید و موفقیت سازمان ها، ادارت و شرکت ها و دوام آن ها در عرصه ها و فعالیت تخصصی به عملکرد روابط عمومی وابسته شده است.

مایلم تعریفی از روابط عمومی را که توسط انجمن بین المللی روابط عمومی در سال ۲۰۱۹ ) ارائه شده و به استحضار شرکت کنندگان این رویداد برسانم: «روابط عمومی، یک شیوه مدیریت تصمیم گیری است که وظیفه ایجاد روابط و منافع بین سازمان ها و مخاطبان آنها براساس ارسال اطلاعات از طریق روش های ارتباطی اخلاقی و قابل اعتماد را بر عهده دارد».

در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر نجف محمودی به عنوان چهره پیشکسوت روابط عمومی با اهدای تندیس ستاره ماندگار روابط عمومی به خانواده وی تقدیر شد

همچنین از آرمان خالقی، عضو هیات مدیره خانه صمت ایران با اهدای لوح تقدیر و تندیس ستاره ارتباطی مدیر ارشد تقدیر شد.

 

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=39492
  • نویسنده : مهدی سجاد
  • منبع : https://armanshargh.ir/
  • 227 بازدید
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.