• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
5

رئیس کل گمرک ایران خبر داد: تخفیف ۱.۵ میلیون دلاری ایران به کالاهای صادراتی اوراسیا

  • کد خبر : 29095
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
رئیس کل گمرک ایران خبر داد: تخفیف ۱.۵ میلیون دلاری ایران به کالاهای صادراتی اوراسیا

رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد که در حدود یک ماهی که از آغاز اجرای توافق‌نامه مشترک ایران و اوراسیا می‌گذرد، گمرک به کالاهای صادراتی این اتحادیه به ایران یک و نیم میلیون دلار تخفیف داده است. به گزارش ایسنا، مهدی میراشرفی در همایش “تجارت با اوراسیا” اعلام کرد: با وجود اینکه ما تخفیف‌های خود […]

رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد که در حدود یک ماهی که از آغاز اجرای توافق‌نامه مشترک ایران و اوراسیا می‌گذرد، گمرک به کالاهای صادراتی این اتحادیه به ایران یک و نیم میلیون دلار تخفیف داده است.

به گزارش ایسنا، مهدی میراشرفی در همایش “تجارت با اوراسیا” اعلام کرد: با وجود اینکه ما تخفیف‌های خود به اوراسیا را آغاز کرده‌ایم اما هنوز صادرکنندگان ایرانی نتوانسته‌اند تخفیفات لازم را در این زمینه دریافت کنند، که احتمالا علت آن نهایی نشدن صدور گواهی از مبدأ در چارچوب همکاری‌های این اتحادیه بوده است.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود که ظرف روزهای آینده با انجام پیگیری‌های لازم صادرکنندگان ایرانی هم تخفیفات لازم را بگیرند و حتی برای آن‌ها که در یک ماه گذشته کالایشان را صادر کرده‌اند نیز تا ۱۲ ماه زمان باقی خواهد ماند تا از این تخفیف بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه امروز نگاه ایران برای توسعه تجارت خود به سمت شرق است، اظهار کرد: ما در سال‌های گذشته با روسیه، چین و هند همکاری‌های خوبی داشته‌ایم و عضویت در اوراسیا می‌تواند به ما کمک کند که در همکاری با دیگر کشورهای منطقه نیز رشدی قابل توجه پیدا کنیم.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه امروز تجارت بین‌المللی سهم قابل توجهی از اقتصاد کشورها را به خود اختصاص داده است، گفت: امروز مجموع GDP کشورهای جهان ۸۵ هزار میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که از این عدد ۲۰ هزار میلیارد دلار به تجارت بین‌المللی مرتبط است. در این حوزه استفاده از پیمان‌های منطقه‌ای و گسترش همکاری با همسایگان اهمیت زیادی دارد و ایران نیز به این مسئله توجهی ویژه داشته و خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29095

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.