• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
10

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد: ۷۰ درصد مالیات استان از بخش تولید و صنعت تامین می‌شود

  • کد خبر : 30475
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد: ۷۰ درصد مالیات استان از بخش تولید و صنعت تامین می‌شود

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سیدعلی اکبر کلانتر با بیان اینکه برای ایجاد جهش در تولید ابتدا باید مفهوم جهش در تولید تبیین شود تا بخش خصوصی و دولت در کنار هم برای تحقق آن پیش بروند اظهار داشت: متاسفانه با گذشت دو ماه از سال هنوز دستگاه ها نمی‌دانند که چه می‌خواهند و […]

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سیدعلی اکبر کلانتر با بیان اینکه برای ایجاد جهش در تولید ابتدا باید مفهوم جهش در تولید تبیین شود تا بخش خصوصی و دولت در کنار هم برای تحقق آن پیش بروند اظهار داشت: متاسفانه با گذشت دو ماه از سال هنوز دستگاه ها نمی‌دانند که چه می‌خواهند و چه کار باید بکنند.

وی با بیان اینکه اولین حرکت برای تحقق جهش تولید رفع موانع از پیش روی تولید است اضافه کرد: متاسفانه سال‌ها در مورد مشکلات گفته شده و مصوب نیز شده است اما باز هم می‌بینیم که این مشکلات حل باقی نشده و در مرحله اجرا گره گشایی نشده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به اینکه زنجیره تامین و تولید نیاز به برنامه ریزی و تسهیلات حمایتی دارد تصریح کرد: راهکارهایی وجود دارد که به سادگی می توان از تولید حمایت کرد و موانع  مشکلات را از پیش پای تولید برداشت.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی و دغدغه فعلی تولید نقدینگی است عنوان کرد: عارضه یابی با هدف ساماندهی وضعیت تولید، ایجاد پایگاه های داده با هدف تسهیل در درسترسی به خدمات، ارتقای توان تولید و اصلاح فرایندها در راستای بهبود فضای کسب و کار می تواند جهش تولید را تحقق بخشد.

کلانتر با بیان اینکه پایش تسهیلات پرداختی بانکی و وضعیت واحدهای دریافت کننده تسهیلات ضروری است افزود: استفاده بهینه از منابع استان، شناسایی واحدهای تولیدی با تولید کمتر از ظرفیت، شناسایی واحدهای راکد همچنین شناسایی واحدهای تملک شده توسط بانک ها نیز در تصمیم گیری و تحقق جهش تولید موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مالیات از دیگر مشکلات در حوزه تولید و صنعت است به ویژه مالیات ارزش افزوده که آزار دهنده است برای تولید کننده اظهار داشت: ۷۰ درصد مالیات استان از بخش تولید و صنعت تامین می شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با تاکید بر لزوم توسعه پروژه های دیجیتال در استان بیان داشت: شیوع ویروس کرونا نشان داد که در این زمینه چقدر عقب هستیم و ضعف داریم در حالیکه ظرفیت های استان در این زمینه بسیار خوب و قابل توجه است.

وی از دیگر مشکلات حوزه صنعت را آموزش‌های بی ثمر دانشگاه‌ها در حوزه تولید و صنعت برشمرد و افزود: بسیاری از آموزش ها تاثیری برای اشتغال دانشجو ندارند و مهارتی برای به کارگیری از سوی تولید کننده در دانشجوها دیده نمی شود در حالیکه باید دروس نظری را کمتر و دروس عملی را بیشتر در دانشگاه ها مورد توجه قرار دهند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30475

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.