• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
12

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران: تولید رونق یافته یک الزام اساسی است

  • کد خبر : 29119
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران: تولید رونق یافته یک الزام اساسی است

سیدمجتبی رضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در رابطه با امر تولید چنین می‌گوید: با توجه به شرایط  کشور و تقریبا به صفر رسیدن درآمدهای نفتی تنها آلترناتیو ممکن برای تامین هزینه جاری و عمرانی کشور درآمدهای حاصل از مالیات خواهد بود. وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین پایه‌های تامین درآمدهای […]

سیدمجتبی رضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در رابطه با امر تولید چنین می‌گوید: با توجه به شرایط  کشور و تقریبا به صفر رسیدن درآمدهای نفتی تنها آلترناتیو ممکن برای تامین هزینه جاری و عمرانی کشور درآمدهای حاصل از مالیات خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین پایه‌های تامین درآمدهای مالیاتی نیز مالیات قابل اخذ از بخش تولید است، افزود: بنابراین داشتن صنعت و بخش تولید رونق یافته نه یک خواسته عادی که یک الزام اساسی محسوب می‌شود.

*باید عوامل بازدارنده رونق تولید را از راه برداشت

رضوی خاطرنشان کرد: با گذشت حدود ۸ ماه از آغاز سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شده به نظر باید به لحاظ عملیاتی اقدامات اساسی‌تری صورت پذیرد، هر عاملی که در مقابل این رونق از خود مقاومت نشان بدهد را بایستی از راه برداشت.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با بیان اینکه درک شرایط کنونی از سوی مجریان، قانونگذاران و متولیان بخش قضا یک الزام غیرقابل انکار است، بیان کرد: متاسفانه هنوز کسانی در این نهادها به درک کامل از شرایط نرسیده و با اقدامات خود نه تنها کمکی به ایجاد رونق نمی‌کنند بلکه در مسیر حرکت واحدهای تولیدی سنگ‌اندازی نیز کرده و آنها را ناامید می‌کنند.

رضوی افزود: سخت‌گیری بانک‌ها در وصول مطالبات، عدم اجرای کامل مصوبات ستادهای تسهیل، نهادهای خدماتی دولتی نظیر برق، گاز، آب و… بر اخذ به موقع مطالبات خود، سخت‌گیری‌های سازمان‌های امور مالیاتی و تامین  اجتماعی، تاکیدات گاهاً بدون وجه منابع طبیعی و محیط زیست و مواردی از این دست بیانگر این واقعیت است که اینان نه از شرایط اقتصادی  کنونی درک درستی دارند و نه به منویات مقام معظم رهبری واقع التزام را نهاده‌اند.

*وضعیت نگران‌کننده ۵۵۰ واحد تولیدی

وی با بیان اینکه علاوه بر این مصائب آمار قابل ملاحظه سه بخش هم بسیار نگران‌کننده است که عزم عالی مدیران استانی را برای تعدیل آنها می طلبد، بیان کرد: حدود ۱۰۰ واحد تملیک شده توسط بانک‌ها، حدود ۲۵۰ واحد تقاضای جانشینی شده توسط همین بانک‌ها از شرکت شهرک‌های صنعتی و حدود ۲۰۰ پرونده مفتوح ورشکستگی راکد نهاده شده در اداره تسویه دادگستری استان عدد قابل ملاحظه ۵۵۰ واحد تولیدی را به‌صورت یک مسئله بزرگ در مقابل دیدگان‌مان قرار می‌دهد.

*استانداری باید برای ۵۵۰ واحد تولیدی زودتر تصمیم‌گیری کند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای اقدام عملی جهت رونق تولید باید در گام اول این سه بخش که مجموعاً ۵۵۰ واحد را شامل می‌شود تعیین تکلیف کرد، افزود: خانه صمت استان برای همه این سه مورد پیشنهاداتی به استانداری ارائه کرده که دوستان در حال بررسی و اتخاذ تصمیم در موردشان هستند، لازم است این فرآیند تصمیم‌گیری با سرعت بیشتری به انجام رسیده تا در اندک زمان باقیمانده تا پایان سال بتوان به نتایج رضایت‌بخشی دست یافت.

به گزارش فارس، تولید و رونق آن از فاکتورهای مهم برای ایجاد اشتغال است که مسؤولان و متولیان امر تولید باید با توجه به وضعیت کشور و شرایط تحریم در ایران به طور جدی حمایت از این بخش را در اولویت اقدامات خود قرار دهند تا با رونق آن وضعیت بیکاری و مشکلات معیشتی مردم نیز حل و فصل شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29119

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.