• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
12

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: ظرفیت‌های صنفی بخش خصوصی باید تجمیع شود

  • کد خبر : 33569
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: ظرفیت‌های صنفی بخش خصوصی باید تجمیع شود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: ظرفیت‌های صنفی بخش خصوصی باید تجمیع شود/ دولت باید سر سفره بخش‌ خصوصی بنشیند نه بخش خصوصی سر سفره دولت/ حمایت‌های دولت از بخش خصوصی نباید منجر به متخلف پروری شود/ نوسازی ماشین آلات و به روز شدن تکنولوژی‌ها نیاز ضروری صنعت کشور است/ باید سوت زنی […]

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:
ظرفیت‌های صنفی بخش خصوصی باید تجمیع شود/ دولت باید سر سفره بخش‌ خصوصی بنشیند نه بخش خصوصی سر سفره دولت/ حمایت‌های دولت از بخش خصوصی نباید منجر به متخلف پروری شود/ نوسازی ماشین آلات و به روز شدن تکنولوژی‌ها نیاز ضروری صنعت کشور است/ باید سوت زنی فساد در بخش خصوصی را شروع کنیم

رییس خانه صمت استان خراسان رضوی، با اشاره به قدرت بخش خصوصی که بنا بر ضرورت‌هایی پیش‌تر متکثر شده بود، خواستار تجمیع ظرفیت‌های صنفی و تشکلی بخش خصوصی برای پیگیری مطالبات و رفع مشکلات این بخش شد.
به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، سید حسن حسینی در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که با حضور رییس خانه صمت ایران، رییس اتاق بازرگانی ایران، فعالان اقتصادی استان و جمعی از مسئولان استان برگزار شد خواستار اتحاد و یکصدایی بخش خصوصی شد.
وی گفت: ظرفیت‌های تشکل‌ها و نهادهای بخش خصوصی امروز باید تجمیع شود و کاری کنیم که دولت بیاید سر سفره ما بنشیند و نه بخش خصوصی سر سفره دولت.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مشهد ادامه داد: اگر ما در همین استان خراسان رضوی، با ظرفیتی که داریم دو تا سه هزار مگاوات برق تولید کنیم دیگر نیازی نیست چشم‌مان به این باشد که توانیر به ما برق بدهد یا ندهد.
وی پیشنهاد داد که برای استفاده بهینه از ظرفیت بخش خصوصی در استان خراسان رضوی جمعی تشکیل جمعی را تشکیل بدهیم تا نظرات اصلاحی بخش خصوصی در تدوین قوانین و سیاست‌گذاری‌ها اخذ شود و به مراجع مربوطه ارائه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، نوسازی صنعت را یک ضرورت مهم در کشور خواند و گفت: بیشتر تکنولوژی‌هایی که در صنعت ما استفاده می‌شود و ماشین آلات قدیمی و فرسوده هستند و بدون نوسازی آنها ادامه کار بسیار سخت است.
حسینی با اشاره به تمایل برخی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت در استان خراسان رضوی ، اظهار داشت: مذاکراتی هم با این سرمایه‌گذاران که حاضر هستند به صورت ارزی سرمایه‌گذاری کنند انجام شده اما یک مانع بزرگ داریم و آن هم اینکه عملا امکان نقل و انتقال پول وجود ندارد و بنابراین نه نمی‌شود سرمایه‌ای جذب کرد نه تکنولوژی جدید وارد کرد و نه ماشین آلات را نوسازی کرد.
رییس خانه صمت استان خراسان رضوی تاکید کرد: حاکمیت باید چاره‌ای اساسی برای این معضل بیاندیشد، تحریم‌ها در این خصوص کار را سخت کرده، لااقل کشورهایی که همراه هستند را به ما معرفی کنند تا نقل و انتقالات مالی و صادرات و واردات را از طریق این کشورها و مسیرها انجام دهیم.
وی همچنین به سیاست دولت برای حمایت از واحدهایی تولیدی اشاره کرد و گفت: این حمایت‌ها بسیار خوب است اما یک نکته مهم وجود دارد و آن اینکه تفاوتی بین آن تولیدکننده‌‌ای که اقساط و بیمه خود را سر موعد پرداخت و واحدی که می‌گوید اقساط را پرداخت نمی‌کنم چون نمی‌توانند واحد مرا تعطیل کند قائل شده‌اند؟ آیا مشوق‌هایی برای واحد‌های منظم و خوش حساب در نظر گرفته شده؟ آیا چارچوب‌ها طوری تعریف شده که متخلف پروری نکنیم؟ آیا این حمایت‌ها در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید سالم است؟
حسینی تصریح کرد: امیدواریم بخش خصوصی آنقدر پاک و منزه شود که نشود به آن وصله‌ای زد، به هر حال اگر فسادی در کشور رخ می‌دهد بخشی از آن به بخش خصوصی هم بر می‌گردد و به‌طور جدی معتقدم ما باید سوت زنی فساد را در بخش خصوصی شروع کنیم.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: آن کسانی که در بخش خصوصی تخلف می‌کنند، شناخته شده هستند، کسانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی را گرفتند نه کالا را آوردند نه ارز را، باید افشا شوند باید فرقی بین آدم سره و ناسره باشد. امیدواریم که با همتی که در دولت جدید و مجلس وجود دارد، این حمایت‌ها از تولیدکنندگان به صورت اصولی و شفاف انجام شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=33569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.