• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7158اخبار امروز : 7
8

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی مطرح کرد استاندار جدید خراسان رضوی کدام مسائل اقتصادی را باید در اولویت قرار دهد؟

  • کد خبر : 31634
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی مطرح کرد استاندار جدید خراسان رضوی کدام مسائل اقتصادی را باید در اولویت قرار دهد؟

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ما از آقای معتمدیان می‌خواهیم که راه آقای رزم‌حسینی را ادامه داده و به تولیدکنندگان و افرادی که در عرصه‌های اقتصادی فعال بوده و کار سالم انجام می‌دهند، بها دهند. به گزارش قدس آنلاین، حسن حسینی در خصوص اولویت‌های اقتصادی استاندار جدید خراسان رضوی، اظهار کرد: آقای […]

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ما از آقای معتمدیان می‌خواهیم که راه آقای رزم‌حسینی را ادامه داده و به تولیدکنندگان و افرادی که در عرصه‌های اقتصادی فعال بوده و کار سالم انجام می‌دهند، بها دهند.

به گزارش قدس آنلاین، حسن حسینی در خصوص اولویت‌های اقتصادی استاندار جدید خراسان رضوی، اظهار کرد: آقای معتمدیان جانشین آقای رزم‌حسینی شدند که رویکرد صددرصد اقتصادی و با حمایت کامل بخش خصوصی داشتند، بسیار خوب فضای استان را درک کردند و در استانی که بیش از ۹۵ درصد صنعت آن متعلق به بخش خصوصی است، همراه با بخش خصوصی و با یک رویکرد اقتصادی وارد میدان شدند.

وی افزود: ما نیز از آقای معتمدیان چیز دیگری نمی‌خواهیم، راه آقای رزم‌حسینی را ادامه داده و به تولیدکنندگان و افرادی که در عرصه‌های اقتصادی فعال بوده و کار سالم انجام می‌دهند، بها دهند. برخی از مسائل در اختیار استان بوده که استاندار می‌تواند تصمیم بگیرد اما برخی از مسائل کشوری بوده و استاندار نمی‌تواند کاری انجام دهد، بنابراین ما توقع خاصی نداریم اما در بخشی که می‌توانند به اهالی صنعت، خدمات، تولید، بازرگانی و اقتصاد کمک کنند و کارهایی انجام دهند، بسیار مفید خواهد بود. ما می‌توانیم این موضوع را درک کنیم که شرایط فعلی سخت است اما در این شرایط سخت هم می‌توان بسیاری از کارها را انجام داد.

حسینی با بیان اینکه ما در استان هم بخش معدن و هم صنعت را داریم، عنوان کرد: بخش معدن می‌تواند در عرصه‌های اقتصادی بسیار توانمند شود اما توجه چندانی به بخش معادن استان نشده، بنابراین یکی از درخواست‌های ما از استاندار این است که بخش معدن را فعال‌تر کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: بخش صنعت نیز بخش بزرگی است، ۶۶ هزار واحد صنعتی و حدود ۱۹۰ هزار اشتغال دارد که توجه خاصی را می‌طلبد، بنابراین استاندار باید به عنوان نماینده عالی دولت به این بخش توجه داشته باشند و این امر زمانی تحقق پیدا می‌کند که استاندار برای اینکه بتوانند این کارها را انجام دهند، تعامل خوبی با مدیران استان و همه قوا داشته باشند، کاری که آقای رزم‌حسینی انجام دادند و آقای معتمدیان نیز باید این تعامل را برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: استاندار نباید به مسائل اقتصادی، سیاسی نگاه کنند، اگر بخواهند وارد مسائل سیاسی شوند، وضعیت از این که هست بدتر خواهد شد. استاندار جدید باید به مسائل اقتصادی از ابعاد اقتصادی نگاه کنند.

حسینی با اشاره به اینکه ما در هر بخش از صنایع مشکلاتی داریم، تصریح کرد: ما برای تمام صنایع خود مشکل تامین مواد اولیه را داریم و اینجاست که استاندار باید کمک کنند. با وجود اینکه تصمیمات در تهران گرفته می‌شود اما استاندار باید تلاش کنند در آن تصمیمات مشارکت جدی داشته باشند و سهم استان را از سهم کشور بگیرند، اگر این اتفاق بیفتد، اقدام بسیار خوبی خواهد بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فرصت آقای معتمدیان کم نیست، هنوز ۱۰ ماه دیگر باقی مانده و فرصت دارند که کارهای بسیار زیادی انجام دهند، مهم این است که رویکرد چه باشد. اگر کسی بخواهد کار خوبی انجام دهد، یک روز هم فرصت زیادی است و می‌تواند کارهای بسیاری بکند. اگر آقای معتمدیان فراجناحی کار کنند، صددرصد دور بعد نیز استاندار می‌شوند.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که ما دوست داریم برای یک بار هم که شده مسئول دولتی و اجرایی با آن مبارزه کند و آقای رزم‌حسینی هم آن را بیان کردند، سیستم نحس بروکراسی اداری است که این سیستم کاهش پیدا نکرد و الان دیوان‌سالاری و بروکراسی اداری در دستگاه‌های دولتی حاکم است که ابتدا باید از خود استانداری شروع کنند تا بعد به بقیه دستگاه‌های استان برسد.

حسینی اضافه کرد: در حال حاضر یک سیستم پیچیده اداری وجود دارد که هیچ کس نمی‌تواند کاری انجام دهند و همه قفل شده‌اند. سیستم اداری پیچیده و فشلی که امروز با آن مواجه هستیم، در گذشته اینگونه نبوده است. در حال حاضر دستگاه دولتی، دستگاه ناکارآمدی بوده و سدی برای تولید و هر نوع فعالیت اقتصادی است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=31634

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.