• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
12

دکتر جعفری عضو هیأت مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی: راه نجات کشور در افزایش صادرات غیرنفتی نهفته است

  • کد خبر : 12904
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
دکتر جعفری عضو هیأت مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی: راه نجات کشور در افزایش صادرات غیرنفتی نهفته است

نجات کشور، در تولید و صادرات غیرنفتی است. باید قوای سه‌گانه کشور، شرایط و راه را برای تولید و صادرات هموار کنند. پس از ناامیدی‌هایی که در طول چند سال گذشته در رابطه با رکود اقتصادی داشتیم، اکنون بسیاری از سیاست‌گذاران و کارشناسان این بخش، به رونق اقتصاد در سال جاری امیدواری‌هایی پیداکرده‌اند و معتقدند […]

نجات کشور، در تولید و صادرات غیرنفتی است. باید قوای سه‌گانه کشور، شرایط و راه را برای تولید و صادرات هموار کنند.
پس از ناامیدی‌هایی که در طول چند سال گذشته در رابطه با رکود اقتصادی داشتیم، اکنون بسیاری از سیاست‌گذاران و کارشناسان این بخش، به رونق اقتصاد در سال جاری امیدواری‌هایی پیداکرده‌اند و معتقدند شرایط این روزهای بازار می‌تواند نوید روزهای خوش اقتصادی دهد. اما تولیدکننده‌های ایران همچنان این امیدواری را حبابی در فضای مجاز نه واقعیت می‌دانند.
از سال اقتصاد مقاومتی معنایی جز اهمیت تولید و صادرات درک نمی‌شود؛ بنابراین توجه به تولیدات داخلی و حمایت از کالاهای غیرنفتی و افزایش صادرات آنها شاه کلید رونق اقتصادی است.
مسئله اصلی اقتصاد ایران تولید است؛ توجه به تولید و رفع موانع اصلی تولید. برای عبور از هر رکود و تورمی باید به اهمیت تولید پی برد و از رفتارهای شعارگونه دوری کرد.
بانک‌ها با نرخ بالای سود، هزینه‌های سنگینی را به صنعت، تولید و اقتصاد ایران تحمیل کردند؛ دولت باید هرچه سریع‌تر برای اصلاح نظامی بانکی اقدام کند. بانک‌ها باید بتوانند با شرایط مناسب، کمبود نقدینگی حوزه تولید را تأمین کنند.

تولیدات ایرانی توان رقابت با کالای مشابه را در داخل و در خارج ندارند. این مشکل به‌واسطه بحران قیمت تمام ‌شده‌ای است که به تولیدات داخلی تحمیل‌شده است، با این حال اگر موانع بر سر راه تولید کنندگان رفع شود و کیفیت کالاهای داخلی ارتقاء یافته و قیمت تمام شده نیز کاهش یابد، بازارهای جهانی از آن ایرانی ها می شود.
نجات کشور، در گرو تولید و صادرات غیرنفتی است. باید قوای سه‌گانه کشور، شرایط و راه را برای تولید و صادرات هموار کنند. باید در کشور همدلی برای بهبود و ارتقای وضعیت اقتصاد به وجود بیاید.اگر تنها به اقتصاد نفت تکیه کنیم نمی توانیم کاری از پیش ببریم.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=12904

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.