• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
6

دولت روی سیاست گذاری و خصوصی سازی تمرکز کند

  • کد خبر : 39176
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
دولت روی سیاست گذاری و خصوصی سازی تمرکز کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود ضمن تاکید بر اهمیت مردمی کردن اقتصاد کشور بر شناسایی نقاط ضعف اقتصاد دولتی را ضروری قلمداد کردند. این موضوع از آنجایی ریشه می گیرد که در سال های اخیر بسیاری از شرکت های خصوصی زیر فشار قیمت گذاری دستوری دولت، رانت شرکت های […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود ضمن تاکید بر اهمیت مردمی کردن اقتصاد کشور بر شناسایی نقاط ضعف اقتصاد دولتی را ضروری قلمداد کردند. این موضوع از آنجایی ریشه می گیرد که در سال های اخیر بسیاری از شرکت های خصوصی زیر فشار قیمت گذاری دستوری دولت، رانت شرکت های دولتی و خصوصی قرار گرفتند و همین موضوع عملا سرمایه گذاری در اقتصاد کشور را هم  به حاشیه برده و حالا برای دستیابی به اهداف مهار تورم و رشد تولید  نیازمند اجرای این سیاست ها‌ هستند.

آرمان خالقی عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه دولت در سال های گذشته در خصوصی سازی موفق نبوده است، گفت: دولت در واگذاری شرکت ها تنها بخشی از سهام آنها را واگذار کرده است تا بتواند همچنان سیاست های مدیریتی را در اختیار خود داشته باشد در حالی که شرکت های دولتی ضعف عملکرد دارند و دولتی ماندن مدیریت آنها یعنی ادامه مسیر گذشته است.

آرمان خالقی با بیان اینکه اگر سهام شرکت ها به بخش خصوصی میخواهند واگذار کنند این شرکتها در اقتصاد نقش موثری تری خواهند داشت، افزود: هم اکنون اقتصاد کشور نیازمند بهره وری است و وقتی خصوصی سازی به درستی اتفاق بیفتد و دولت اجازه دهد شرکت ها بعد از خصوصی سازی تصمیماتی در راستای بهبود شرایط شرکت بگیرند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=39176

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.