• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
10

دفاع تمام قد رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد از بخش خصوصی در حضور قائم مقام وزیر

  • کد خبر : 15759
  • ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۸:۵۰
دفاع تمام قد رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد از بخش خصوصی در حضور قائم مقام وزیر

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد که در حضور معاون وزیر صنعت سخن می گفت با انتقاد از کم لطفی ها به بخش خصوصی اظهار داشت: مگر بخش خصوصی باعث رکود در کشور است؟ مگر با توجه به تحریم ها من بخش خصوصی در این ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته امکان نوسازی و […]

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد که در حضور معاون وزیر صنعت سخن می گفت با انتقاد از کم لطفی ها به بخش خصوصی اظهار داشت: مگر بخش خصوصی باعث رکود در کشور است؟ مگر با توجه به تحریم ها من بخش خصوصی در این ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته امکان نوسازی و به روز کردن ماشین آلات و تکنولوژی را داشتم و انجام ندادم؟ مگر من قیمت ارز را ۳٫۵برابر کردم. مگر من به بهانه دورزدن تحریم خزانه را به باد دادم؟ این بی انصافی است که فرافکنی کنند و همه تقصیرها را گردن بخش خصوصی بیندازند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت، سید علی اکیر کلانتر؛ رئیس خانه  صنعت معدن تجارت یزد در جلسه هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات صنایع و معادن غیر فلزی که با حضور دکتر رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می شد، با اشاره به مشکلات بخش خصوصی گفت: خواهش من درک وضعیت صنعتگران و تولید کنندگان در این مقطع خاص و شرایط تحریم و رکود ، توسط سازمان های دولتی است. اوضاعی که متاسفانه بدلیل بعضی سیاست های ویران کننده اقتصاد در یک دوره ۸ ساله بخش خصوصی را با مشکلات عدیده مواجه کرده است و در نتیجه آنها برای حفظ آبرو و بقاء می جنگند.

کلانتر ادامه داد: منصفانه نیست در شرایطی که اتفاقات ویرانگری در محیط کسب و کار افتاده و رفع آن ها در اختیار و توان مدیران بخش خصوصی نیست،  دولت هم بجای کمک به تولید کنندگان، به آنها از طریق سازمان مالیاتی و شرکت های خدمات رسان مثل گاز، برق و آب و فشار بیاورد و موجب تعطیلی روز افزون محل کسب و کار آنها شود.

رئیس انجمن صنایع لعاب و رنگدانه های سرامیکی ایران با بیان اینکه باید به سمت افزایش اشتغال زایی برویم، افزود: نکته طنز ماجرا این است که اخیراً کسانی که خود  ایجاد کننده مشکلات فضای کسب و کار بوده اند و یا نتونستندآن را بهبود ببخشند و رتبه جهانی ایران را از ۱۲۰ به تک رقمی تبدیل کنند و محیط کسب و کار ما را با این همه پتانسیل و استعداد خدا دادی مثل سنگاپور نکردند، دارند از مدیریت های بخش خصوصی ایراد می گیرند.

وی با اشاره به برخی کم لطفی ها به بخش خصوصی گفت: مگر ما باعث رکود در کشور هستیم؟ مگرمن تولید کننده در بخش خصوصی در این ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته امکان نوسازی و روزآمد کردن ماشین آلات و تکنولوژی خط تولیدم را داشتم و انجام ندادم؟ مگر من قیمت ارز را ۳٫۵برابر کردم؟ مگر من به بهانه دورزدن تحریم خزانه را به باد دادم؟ این بی انصافی است که فرافکنی کنند و همه تقصیرها را گردن بخش خصوصی بیندازند.

گفتنی است جلسه هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات صنایع و معادن غیر فلزی با حضور رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت-  نجفی معاون وزیر و رئیس شرکت شهرکهای صنعتی ، اتابکی مدیرکل دفتر سیاست گزاری و برنامه ریزی ، امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی غیرفلزی وزارت صنعت، خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و روسای انجمن های تخصصی صنایع همگن خانه صنعت و معدن و انجمن های صنفی کارفرمایی، رئیس خانه معدن و تعدادی از روسای انجمن های معادن غیر فلزی سراسر کشور در محل ساختمان شهید نجات الهی وزارت صنعت و معدن و تجارت برگزارشد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.