• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
29

دستورالعمل‌های نحوه محاسبه دستمزدها و حق‌بیمه شاغلان در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 37695
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
دستورالعمل‌های نحوه محاسبه دستمزدها و حق‌بیمه شاغلان در سال ۱۴۰۱
وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی دستورالعمل نحوه اجرای مصوبه دستمزد مبنای سال 1401 شورای عالی کار در مورد کارگران کارمزدی دائم و موقت و همچنین دستورالعمل نحوه اجرای مصوبه حداقل مزد سال جاری در مورد کارگاه‌های دارای طرح طبقه‌بندی مشاغل وزارت کار را ابلاغ کرد.

وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی دستورالعمل نحوه اجرای مصوبه دستمزد مبنای سال ۱۴۰۱ شورای عالی کار در مورد کارگران کارمزدی دائم و موقت و همچنین دستورالعمل نحوه اجرای مصوبه حداقل مزد سال جاری در مورد کارگاه‌های دارای طرح طبقه‌بندی مشاغل وزارت کار را ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، بر اساس بخشنامه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در رابطه با نحوه محاسبه دستمزد کارگران کارمزدی دائم و موقت، «نرخ‌های کارمزدی در سال ۱۴۰۱ (به نسبت آخرین کارمزد در سال ۱۴۰۰) در مورد کارگران کارمزدی اعم از موقت یا دائم، به ماخذ ۳۸ درصد افزایش می‌یابد.در صورتی که کارگران دارای بخش ثابت مزد (علاوه بر کارمزد) باشند، این بخش نیز بایستی ۳۸ درصد افزایش یابد».

همچنین در این بخشنامه آمده است: «علاوه بر افزایش ۳۸ درصد روی قسمت ثابت مزد، قسمت مذکور در سال ۱۴۰۱ روزانه ۱۷۱ هزار و ۷۲۲ ریال دیگر نیز افزایش خواهد یافت و در صورتی که کارگران فاقد قسمت ثابت مزد باشند، در سال ۱۴۰۱ روزانه ۱۷۱ هزار و ۷۲۲ ریال در اجرای مصوبه شورای عالی کار به صورت ثابت در مورد آنان برقرار خواهد شد».

همچنین در بخشنامه دیگر وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در رابطه با نحوه اجرای مصوبه شورای عالی کار در کارگاه‌های دارای طرح طبقه‌بندی مشاغل مصوب این وزارتخانه، تصریح شده‌است که « به مزد شغل تمامی کارگران از ابتدای سال ۱۴۰۱، روزانه ۳۸ درصد (به نسبت آخرین مزد شغل آنان در سال ۱۴۰۰) به اضافه روزانه ۱۷۱ هزار ۷۲۲ ریال اضافه می‌شود».

همچنین سازمان تامین اجتماعی با صدور بخشنامه‌ای، نحوه اجرای افزایش دستمزد سال ۱۴۰۱ کارکنان شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار را ابلاغ کرد. بر این اساس، «حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق‌بیمه بیمه‌شدگان مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی، مبلغ یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۵۰ ریال اعلام شده است.

بخشنامه و دستورالعمل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=37695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.