• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
10

دستاوردهای اقتصادی سفر روحانی به آذربایجان شرقی چه بود؟

  • کد خبر : 18266
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
دستاوردهای اقتصادی سفر روحانی به آذربایجان شرقی چه بود؟

حسن روحانی در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی با تشریح دستاوردهای سفر به این استان، گفت: افتتاح ۳ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه و آغاز عملیات اجرایی طرح‌هایی با اعتبار حدود ۶ هزار میلیارد تومان، نشان‌دهنده تحرک بسیار خوب استان در مسیر توسعه است و دولت به طور کامل از این روند […]

حسن روحانی در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی با تشریح دستاوردهای سفر به این استان، گفت: افتتاح ۳ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه و آغاز عملیات اجرایی طرح‌هایی با اعتبار حدود ۶ هزار میلیارد تومان، نشان‌دهنده تحرک بسیار خوب استان در مسیر توسعه است و دولت به طور کامل از این روند حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور افزود: در این سفر طرح‌های بسیار خوبی در بخش بهداشت و درمان و پروژه‌های متعددی در زمینه‌های صنعتی، گردشگری و کشاورزی، آغاز شد که نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالای استان در این زمینه‌هاست و باید هر چه بیشتر تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۳ طرحی که در سفر قبلی به استان آذربایجان شرقی به تصویب رسید، ۱۸ طرح به طور کامل اجرایی شده و ۵ طرح نیز حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند که مقرر گردید در روند تکمیل آن‌ها تسریع شود.

امسال خط آهن اردبیل افتتاح خواهد شد

روحانی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی استان آذربایجان شرقی پروژه راه‌آهن است، گفت: یکی از اولویت‌ها و اقدامات اصلی دولت، تکمیل خطوط راه‌آهن در سراسر کشور است. امسال نیز گام‌های خوبی در این راستا برداشته خواهد شد و خط آهن به بستان‌آباد خواهد رسید. همچنین امسال خط آهن اردبیل افتتاح خواهد شد و در تلاش هستیم بهره‌برداری از خط آهن قزوین به رشت هر چه زودتر آغاز شود.

رئیس‌جمهور اعلام کرد که دولت به تکمیل خطوط راه‌آهن اهتمام ویژه‌ای دارد، چرا که از لحاظ سیاسی، اقتصادی و ترانزیتی از اهمیت بالایی برای کشورمان برخوردار است.

وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، اظهار داشت: شهر زیبا و تاریخی تبریز این استعداد را دارد که قطب گردشگری برای جهان باشد. البته این موضوع نیازمند انجام اقدامات زیادی است که باید با سرعت انجام دهیم و از فرصتی که امروز برای تبریز به وجود آمده برای ایجاد تحرک در بخش گردشگری استان استفاده نماییم.

رئیس‌جمهور تبریز را قطب فرش و صنعت چرم و کفش خواند و با اشاره به بازدید سرزده خود از بازار کفش تبریز گفت: دولت به حمایت از صنایعی مانند کفش اهتمام ویژه‌ای دارد و خود را حامی این صنعت می‌داند. باید حمایت و پشتیبانی کنیم تا مشکلات این نوع صنایع برطرف شود.

روحانی در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات دولت برای حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: در زمینه حمایت از تولید و کالای ایرانی همه دستگاه‌ها باید همکاری و کمک کنند تا شاهد تحول خوبی در کشور باشیم و دولت نیز مصمم است گام‌های بلندی در این زمینه بردارد.

وی با ابراز خرسندی از فعال بودن بخش خصوصی واقعی در تبریز و استان آذربایجان شرقی، گفت: بخش خصوصی واقعی می‌تواند اقتصاد را به پیش برده و در بازار منطقه‌ای و جهانی رقابت ایجاد کند، بنابراین دولت در حمایت از این بخش کاملاً جدی است و آن را در مسیر توسعه کشور مفید می‌داند.

روحانی همچنین با اشاره به تصمیم دولت در رابطه با کنترل التهابات بازار ارز، اظهار داشت: این تصمیم با جلوگیری از قاچاق بخش زیادی از ارز و نیز اطمینان بخشی به تولیدکنندگان و واردکنندگان در خصوص ثبات قیمت ارز کمک بزرگی به تولید داخلی کرد.

هزینه کردن بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای احیای دریاچه

او در پاسخ به سؤالی درباره برنامه‌های دولت در زمینه دریاچه ارومیه، اظهار داشت: دولت از ابتدا اهمیت ویژه‌ای برای دریاچه ارومیه قائل بود، چرا که معتقد بودیم اگر وضعیت دریاچه ارومیه مانند سابق رها می‌شد و دولت برای احیاء آن بودجه و ستاد تشکیل نمی‌داد، این دریاچه در سال ۹۶ به طور کامل خشک می‌شد.

روحانی ادامه داد: اقدامات دولت در زمینه احیای دریاچه ارومیه برای سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و امنیت و سلامت حدود ۴ میلیون نفر که تحت تأثیر این دریاچه قرار دارند، بسیار مؤثر بوده است و این اقدامات کاری بزرگ و استراتژیک برای کشور محسوب می‌شود.

رئیس‌جمهور افزود: دولت تاکنون بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه هزینه کرده است و ستاد احیاء دریاچه ارومیه در گزارش اخیر خود قول داده است که تا پایان دولت دوازدهم، سطح آب این دریاچه نسبت به سال ۹۲ یک متر افزایش خواهد یافت و به مردم آذربایجان و شمال غرب کشور اطمینان می‌دهم که دولت اهداف خود را برای احیاء دریاچه ارومیه ادامه خواهد داد و نخواهیم گذاشت که این دریاچه خشک شود

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=18266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.