• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7158اخبار امروز : 7
11

در دیدار رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت استان سمنان با رایزن اقتصادی آفریقای جنوبی مطرح شد: هیات تجاری آفریقای جنوبی اواسط اردیبهشت به سمنان سفر می‌کند

  • کد خبر : 18158
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
در دیدار رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت استان سمنان با رایزن اقتصادی آفریقای جنوبی مطرح شد: هیات تجاری آفریقای جنوبی اواسط اردیبهشت به سمنان سفر می‌کند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سمنان در این دیدار گفت: ایران توانایی لازم ارتباطی با افریقا از نظر مبادلات کالا و سرمایه‌گذاری مشترک دارا می باشد که این ارتباطات باعث افزایش مراودات با این کشور خواهد شد. علی اصغر جمعه‌ای بیان کرد طی سفر اخیر به همراهی دکتر ظریف به کشورهای آفریقایی، کشور نامیبیا و […]

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سمنان در این دیدار گفت: ایران توانایی لازم ارتباطی با افریقا از نظر مبادلات کالا و سرمایه‌گذاری مشترک دارا می باشد که این ارتباطات باعث افزایش مراودات با این کشور خواهد شد.

علی اصغر جمعه‌ای بیان کرد طی سفر اخیر به همراهی دکتر ظریف به کشورهای آفریقایی، کشور نامیبیا و کشورهای همسایه افریقای جنوبی نیز خواهان سرمایه‌گذاری مشترک بودند که در این راستا باید دو طرف در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری فعالین اقتصادی ایران در کل کشورهایی آفریقایی تلاش شود.

جمعه‌ای پیشنهاد داد:  قبل از حضور فعالین آفریقایی علاوه بر پکیج، شناخت نسبی از توانایی‌های استان که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد طی فرمی نوع فعالیت و کسب‌وکار مشخص شود تا بر اساس تخصص فعالین، بسته مرتبط حاضر و در اختیار قرار گیرد تا علاوه بر نزدیک شدن به شرکای تجاری حوزه خود، تجار ایرانی نیز بتوانند انتظارات خود از این تیم را برآورد کرده و از نتیجه مطلوب‌تری بهرمند شوند.

جمعه‌ای ضمن قبول درخواست رایزن افریقا از سفیر جدید و اعضا محترم آن‌ها نیز دعوت به عمل‌آورده و ادامه داد: اتاق سمنان توانایی هماهنگی لازم جهت بازدید از شرکت‌های مربوطه را خواهد داشت.

سارا دین در این نشست ضمن اشاره به روابط عالی سیاسی میان ایران و آفریقای جنوبی از حجم اندک روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور اظهار تأسف کرد و گفت: وظیفه ماست که بخش خصوصی دو کشور را ترغیب کنیم تا از فرصت‌های بی‌شمار همکاری میان دو طرف استفاده کنند. ما خواهان ارتباط اولیه شرکای تجاری قبل از ورود به استان در جهت تسهیل در روند کار هستیم.

رایزن بازرگانی سفارت آفریقای جنوبی همچنین از سفر هیئتی تجاری از وزارت بازرگانی و سازمان توسعه تجارت آفریقای جنوبی (DTA) در اردیبهشت‌ماه سال جاری به سمنان خبر داد و گفت: علاوه بر حضور هیات ۱۲ نفره تجاری که در زمینه‌های مواد غذایی، مواد شیمیایی، دارو، قطعات خودرو، هواپیما، فولاد، مخابرات، گوشت و مبلمان فعالیت دارند یک هیات ۱۵ نفره فعال درزمینه مواد غذایی جهت شرکت در نمایشگاه آگروفود در تاریخ ۳ تا ۵ خرداد به ایران سفر خواهند کرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=18158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.