• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
15

در جلسه شورای اقتصاد؛ اجرای طرح‌های صنعتی می‌تواند به رونق اقتصادی کمک کند

  • کد خبر : 15040
  • ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۴:۳۲
در جلسه شورای اقتصاد؛ اجرای طرح‌های صنعتی می‌تواند به رونق اقتصادی کمک کند

معاون اول رئیس جمهور: اجرای طرح‌های صنعتی در مناطق محروم می‌تواند به اشتغال و رونق اقتصادی این مناطق کمک کند. به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از بازنیوز به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، اسحاق جهانگيري در جلسه شورای اقتصاد  برگزار شد با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص ايجاد […]

معاون اول رئیس جمهور: اجرای طرح‌های صنعتی در مناطق محروم می‌تواند به اشتغال و رونق اقتصادی این مناطق کمک کند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از بازنیوز به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، اسحاق جهانگيري در جلسه شورای اقتصاد  برگزار شد با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص ايجاد نيروگاه زغال سنگي طبس، اجراي اينگونه طرح ها را در مناطق کمتر توسعه يافته نظير طبس، مثبت ارزيابي کرد و گفت: بايد با اجراي چنين طرح هايي به رونق اقتصادي و اشتغالزايي در مناطق محروم کشور کمک کرد.
وي همچنين پس از ارائه گزارش وزارت نيرو در جلسه درخصوص طرح تکميل تاسيسات فاضلاب غرب اهواز، اجراي اين طرح را گامي موثر در خدمات رساني به مردم اهواز برشمرد و افزود: دولت نگاه ويژه اي به استان خوزستان دارد و براي خدمت رساني به مردم اين استان حداکثر تلاش خود را به کار مي گيرد.
در اين جلسه که وزراي نفت؛ نيرو؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعي؛ امور اقتصادي و دارايي؛ دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح؛ رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور؛ معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس کل بانک مرکزي نيز حضور داشتند درخواست هاي برخي دستگاه هاي اجرايي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصميمات لازم اتخاذ شد.
اصلاح مصوبه شورا درخصوص سرمايه گذاري از محل منابع داخلي شرکت توسعه منابع انرژي توان (باتري سازي نيرو) در خصوص طرح نوسازي، اصلاح و انتقال کارخانه هاي توليدي سرب و مس به محدوده خارج از شهر تهران که به درخواست وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح مطرح شده بود مورد بررسي قرار گرفت و با اصلاح اين مصوبه در خصوص افزايش ميزان سرمايه گذاري براي اجراي اين طرح موافقت شد.
اصلاح مصوبه هاي طرح هاي هفتگانه فولاد استاني و طرح زغال سنگ پروده ۴ طبس نيز از درخواست هاي وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت بود که در اين جلسه بررسي و تصويب شد.
اخذ هزينه خدمات مستمر از مشترکان گاز طبيعي (آبونمان) و انتشار اوراق مالي و اسلامي – ريالي به ميزان ۴۰ هزار ميليارد ريال نيز از درخواست هاي وزارت نفت بود که در اين جلسه پس از طرح موضوع ازجانب وزير نفت و ارائه گزارش، با اين دو درخواست موافقت شد.
براساس اين مصوبه به شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران اجازه داده مي شود که اوراق مالي و اسلامي – ريالي به مبلغ ۴۰ هزار ميليارد ريال منتشر کند.
استفاده از تسهيلات مالي خارجي (فاينانس) به منظور بهسازي نيروگاه بخاري شهيد رجايي قزوين نيز از جمله درخواست هاي وزارت نيرو بود که در اين جلسه مطرح و تصويب شد.
وزارت نيرو همچنين درخواست هاي ديگري را نيز در اين جلسه مطرح کرد که مطالعه و اجراي نيروگاه زغال سنگي طبس، اصلاح سيستم خنک کننده نيروگاه شهيد مفتح همدان و مطالعات نيروگاهي در سطح کل کشور با سرمايه گذاري از محل منابع داخلي، از ديگر درخواست هاي اين وزارتخانه بود که شوراي اقتصاد با آن موافقت کرد.
در اين جلسه همچنين در ادامه بررسي درخواست هاي وزارت نيرو،‌ مصوبه شورا درخصوص استفاده از فاينانس براي طرح انتقال نيروي برق مازندران، دستورالعمل تعرفه آب صنعتي خارج از تاسيسات شرکت هاي آب و فاضلاب و جدول دريافت و بازپرداخت تسهيلات مالي خارجي طرح هاي ساختمان سد مخزني شفارورد و تکميل تاسيسات فاضلاب غرب اهواز نيز اصلاح شدند.
در ادامه اين نشست به درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع بازنگري در وضع عوارض صادراتي پوست خام، وت بلو گاوي و پيه صنعتي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و پس از ارائه گزارش کميسيون شورا، با تصميمات اتخاذ شده در خصوص بازنگري در وضع عوارض صادراتي اقلام ياد شده موافقت شد.
در پايان اين جلسه نماينده وزارت جهاد کشاورزي درخواست تعيين قيمت خريد تضميني محصولات زراعي و باغي را مطرح کرد که مقرر شد وزير جهاد کشاورزي و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور اين موضوع را در جلسه اي بررسي و تصميمات لازم را اتخاذ کنند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.