• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
10

دبیر خانه صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان: تسهیلات بانکی صنعتگران سمنان را بدهکارتر می‌کند

  • کد خبر : 29439
  • ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
دبیر خانه صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان: تسهیلات بانکی صنعتگران سمنان را بدهکارتر می‌کند

دبیر خانه صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: شرایط تسهیلات بانکی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی، به ویژه برای مساله نقدینگی، به گونه‌ای است که صنعتگران را بدهکارتر می‌کند. عبدالحمید دربانیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان از کمبود نقدینگی رنج می‌برند […]

دبیر خانه صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: شرایط تسهیلات بانکی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی، به ویژه برای مساله نقدینگی، به گونه‌ای است که صنعتگران را بدهکارتر می‌کند.

عبدالحمید دربانیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان از کمبود نقدینگی رنج می‌برند و در برخی موارد پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با مدت بازپرداخت یک ساله آن‌ها را بدهکارتر کرده است.

وی یادآور شد: بالا بودن نرخ سود و کوتاه بودن دوره بازپرداخت تسهیلات بانکی رمق تولید را از صنعتگران استان گرفته است.

وی تاکید کرد: کمبود نقدینگی مشکل اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی سمنان است و رونق تولید و ایجاد اشتغال در این واحدهای استان با ارایه تسهیلات سرمایه در گردش با بازپرداخت یک‌ساله ممکن نیست.

دربانیان با بیان اینکه واحدهای تولیدی با میزان کنونی سرمایه در گردش قادر به  اشتغالزایی و تولید نیستند، تصریح کرد: طرح‌های توسعه‌ای و پرداخت تسهیلات بلندمدت برای ایجاد اشتغال پایدار در بخش صنعت و تولید لازم است.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان ادامه داد: قوانین در بخش صنعت نیازمند اصلاح است و قانون‌گذاران به این مساله توجه کنند.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان، با بیان اینکه قوانین با توجه به شرایط حاکم بر کشور بازنگری شود، یادآورشد: در برخی از مواقع، تفویض اختیارات به استاندار و مسوولان استانی برای رونق تولید و رفع مشکلات تولیدی ضرورت دارد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29439

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.