• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
13

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی :عملکرد بانک‌ها تطابقی با شعار سال ندارد

  • کد خبر : 17780
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی :عملکرد بانک‌ها تطابقی با شعار سال ندارد

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از روابط عمومی خراسان رضوی،دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه در کشور اتفاق بدی افتاده است و بالغ بر ٩٠ درصد عملیات تأمین مالی تولید کشور توسط سیستم بانکی صورت می‌گیرد، اظهار می‌کند: تأمین منابع مالی که از سوی سیستم […]

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از روابط عمومی خراسان رضوی،دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه در کشور اتفاق بدی افتاده است و بالغ بر ٩٠ درصد عملیات تأمین مالی تولید کشور توسط سیستم بانکی صورت می‌گیرد، اظهار می‌کند: تأمین منابع مالی که از سوی سیستم بانکی صورت می‌گیرد، فشار مضاعفی را به آن‌ها وارد کرده‌است. این در حالی‌است که آن بانک‌ها به دنبال ورود به حوزه‌های پر سود و زود بازده هستند که بخش تولید شامل این موارد نمی‌شود.
دکتر فیروز ابراهیمی با تأکید بر اینکه عملکرد امروز بانک‌ها هیچ تطابق و همخوانی با شعار سال ندارد، ادامه می‌دهد: اگر قرار باشد همین رویه فعلی از سوی سیستم بانکی پیاده شود اتفاق خاصی در حوزه حمایت از کالای ایرانی رخ نخواهد داد زیرا تأمین مالی یکی از مؤثرترین پارامترها در قیمت تمام شده و کیفیت کالا محسوب می‌شود و طبیعتا وقتی تأمین مالی در کشور ۵ تا ۶ برابر رقبای منطقه‌ای است عملا دست تولید به لحاظ رقابت و تأمین مالی بسته می‌شود.

به عقیده دکتر ابراهیمی سیستم بانکی باید با ایجاد دگرگونی در رویه خود در راستای حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی فعالیت کند.

وی افزایش قدرت خرید مردم به واسطه ارائه تسهیلات ارزان قیمت را نیز از دیگر موارد حمایت سیستم بانکی از کالای ایرانی می‌داند و در این رابطه به شهرارا می‌گوید: سیستم بانکی با کمک دولت می‌تواند برای اقشار آسیب‌پذیر، جامعه کارگری، اقشار تحت پوشش سازمان‌های حمایتی و دیگر آحاد جامعه تسهیلات ارزان قیمت با سود بسیار کمی را در نظر بگیرد تا از طریق کارت‌های اعتباری، مصرف کننده بتواند کالای ایرانی را خریداری کند.

وی با بیان اینکه اغلب تولیدی که در داخل کشور صورت می‌گیرد برای مصرف‌کننده داخلی است، می‌گوید: روش ارائه کارت اعتباری با سود کم یکی از روش‌های مرسوم در دنیا برای تشویق مردم برای خرید تولیدات داخلی است و این روش نیز در کشور ایران اگر به درستی اجرا شود می‌تواند اتفاقی مثبت را رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه سیستم بانکی به عنوان ضلع اصلی حمایت از تولید ایرانی باید خود را با تولید و درراستای افزایش قدرت خرید مردم تطبیق دهد، تأکید می‌کند: در دنیا پنج شاخص و پارامتر برای تشویق سرمایه‌گذاران در حوزه تولید وجود دارد که یکی از این شاخص‌ها نرخ تسهیلات بانکی است. امروز دنیا روی تأمین مالی تولید حساب جداگانه‌ای باز کرده‌است و در کشور ایران نیز همین وضعیت وجود دارد اما متأسفانه طی دهه‌های گذشته بخش زیادی از تسهیلات بانکی خارج از رویه‌های قانونی توزیع شد و این موضوع به دپو محصولات داخلی و افزایش معوقات بانکی منجر شده است، بنابراین اگر این رویه اصلاح نشود نمی‌توان به شعار سال که همان حمایت از کالای ایرانی است، جامه عمل پوشاند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=17780

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.