• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
12

خسروتاج در مراسم روز ملی صادرات؛ تنوع بازیگران میدان مسابقات جدید صادراتی

  • کد خبر : 13176
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۶:۴۰
خسروتاج در مراسم روز ملی صادرات؛ تنوع بازیگران میدان مسابقات جدید صادراتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تنوع بازیگران در میدان مسابقات جدید صادراتی خبر داد و گفت: نقش سازمان‌های توسعه‌ای حوزه صادرات از جمله سازمان توسعه تجارت باید بازتعریف شود. مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت در این مراسم گفت: هزینه های تولید و بازاریابی در حوزه صادرات، کار را در این کارساز رقابت جهانی […]

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تنوع بازیگران در میدان مسابقات جدید صادراتی خبر داد و گفت: نقش سازمان‌های توسعه‌ای حوزه صادرات از جمله سازمان توسعه تجارت باید بازتعریف شود.

مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت در این مراسم گفت: هزینه های تولید و بازاریابی در حوزه صادرات، کار را در این کارساز رقابت جهانی در بازارهای هدف صادراتی، سخت کرد و بر این اساس شرایط در سال ۹۵ بسیار برای صادرات و صادرکنندگان سخت بود.

معاون وزیر صنعت افزود: تحقق برنامه های راهبردی در حوزه صادرات و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، در گرو بازتعریف نهادهای موجود و توجه به قابلیت های کنونی کشور است که بر این اساس باید توجه داشت که هر چند در طی سه دهه گذشته با تکیه بر مزیت های نسبی کشور به خصوص در بخش انرژی و معدن، تلاش های تولیدی و صادراتی ظرفیت های جدیدی را برای صادرات فراهم کرده، ولی روز به روز میدان مسابقات جدیدی از کالا و خدمات در سطح جهانی در حال شکل گیری است.

وی تصریح کرد: رقابت در این میدان ها نیازمند سیاستگذاری جدی در بخش های نوظهور برای صادرات خدمات و کالا است؛ بر این اساس همراهی با کاروان پرشتاب فناوری های نوین در عرصه صادرات، نیازمند سازمان توسعه ای چابک با مدیران برخوردار از دانش روز جهان است.

خسروتاج افزود: کشور نیازمند ساز و کار دانش بنیان و بانشاط است که به نظر می رسد که باید تعمیق و گسترش تلاشها زمینه ای را فراهم کرد که آینده بهتری را رقم زد، البته صادرات با کم رمق شدن عزم ملی آسیب می بیند که باید بازتعریف نهادهای سازمان های توسعه ای مثل سازمان توسعه تجارت در مورد آن صورت گیرد و همه امکانات را در این زمینه به خط کرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=13176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.