• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
14

خانه صنعت و معدن خراسان جنوبی راه اندازی شد

  • کد خبر : 36234
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
خانه صنعت و معدن خراسان جنوبی راه اندازی شد
آرمان خالقی، امروز دوشنبه ۹ اسفند در این آیین تشکیل خانه صنعت و معدن خراسان جنوبی، اظهار کرد: خانه صنعت و معدن ایران از ۲۰ سال پیش راه‌اندازی شد و از همان زمان شعبه آن در خراسان جنوبی نیز تشکیل شد اما فعالیت آن به دلایلی ادامه پیدا نکرد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن وتجارت ایران: قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه ۲ استان ایلام و خراسان جنوبی فاقد خانه صنعت و معدن بودند، افزود: امروز خانه صنعت و معدن خراسان جنوبی تشکیل و خانواده بزرگ تشکل‌های معدنی این استان به آن ملحق می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل خانه صنعت و معدن در استان‌ها، تصریح کرد: تشکیل این خانه به تشکل‌های مختلف اجازه نو شدن داده و در تقسیم کار کمک می‌کند.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران عنوان کرد: در استان‌هایی که دارای خانه صنعت و معدن هستند از فرصت‌های ایجاد شده به نفع بخش خصوصی استفاده می‌شود زیرا مبنای خانه صنعت تشکیل انجمن‌های تخصصی است.

وی یادآور شد: خانه صنعت و معدن اکنون دارای ۲۹ عضو است که در اصل باید ۳۱ عضو داشته باشد، با تشکیل انجمن در دو استان مذکور اعضای خانه صنعت و معدن تکمیل می‌شود.

خالقی با بیان اینکه خانه صنعت و معدن خراسان جنوبی برای حفظ و توسعه ارتباطات تشکیل شد، تصریح کرد: تا زمانی که این شعبه شکل قانونمند بگیرد، تحت عنوان انجمن خانه ایران فعالیت می‌کند تا سریع‌تر به استقلال برسد.

وی بیان کرد: هر ۱۰ واحد صنعتی، می‌توانند یک انجمن تشکیل دهند تا شخصیت حقوقی کاملا مستقل داشته باشد، بنابراین انتظار ما این است افرادی که نماینده واحدهای تولیدی هستند، در تشکیل انجمن‌ها بکوشند.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بیان کرد: اعضای خانه صنعت و معدن خراسان جنوبی باید از تجربه استان‌هایی مانند خراسان رضوی، یزد، کرمان، فارس، مازندران و سایر استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر خانه صنعت و معدن ۱۵ استان کشور در زمینه صدور جواز تاسیس فعالیت دارند و حدود ۱۱ استان عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی نماینده خانه صنعت استان هستند.

خالقی یادآور شد: امسال مرکز داوری خانه صنعت و معدن در هفته قوه قضاییه افتتاح شد که شعبه آن به زودی در استان خراسان جنوبی نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات بزرگی در خانه صنعت و معدن ایران انجام شده است از جمله اینکه در حوزه ارتباطات بین الملل، برخی استان‌ها معین یک کشور شده‌اند.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های زیادی به ویژه در حوزه معدن است اما این ظرفیت‌ها مغفول مانده که بسیاری از آنها را می‌توان برای سرمایه‌گذاری معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه با تشکیل خانه صنعت و معدن سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی توسعه می‌یابد، بیان کرد: در خانه صنعت و معدن باید حرکتی رو به جلو داشت زیرا اینجا جایگاه خدمت است.

خالقی ادامه داد: خانه صنعت و معدن ایران قرار نیست این مکان را در حد شعبه ببیند چون شأن استان خراسان جنوبی می‌طلبد با فعالیت قوی به یک تشکل جدی برسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: به شدت دنبال این هستیم تشکل‌های مختلف در استان شکل بگیرد.

عباس جرجانی افزود: از این طریق باری از دوش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برداشته شده و به تسهیل گری و تجارت کمک خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=36234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.