• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
9

جهش تولید بامدل همزیستی اقتصاد و سلامت کارآفرینان حمایت می‌خواهند

  • کد خبر : 30206
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۹:۰۷
جهش تولید بامدل همزیستی اقتصاد و سلامت کارآفرینان حمایت می‌خواهند

اقتصاد کشور طی یک دهه اخیر تحت تأثیر شرایط مختلف، تکانه‌های جدی را تجربه کرده و تحریم‌ها نیز این شرایط سخت را تشدید کرده است، نام‌گذاری‌های پی‌درپی رهبر معظم انقلاب برای سال‌های یک دهه اخیر، با مضامین و محوریت اقتصادی نیز نشان از اهمیت این ماجرا دارد. سال ۹۹ نیز شوک جدیدی به اقتصاد کشور […]

اقتصاد کشور طی یک دهه اخیر تحت تأثیر شرایط مختلف، تکانه‌های جدی را تجربه کرده و تحریم‌ها نیز این شرایط سخت را تشدید کرده است، نام‌گذاری‌های پی‌درپی رهبر معظم انقلاب برای سال‌های یک دهه اخیر، با مضامین و محوریت اقتصادی نیز نشان از اهمیت این ماجرا دارد.

سال ۹۹ نیز شوک جدیدی به اقتصاد کشور وارد شد و ویروس کرونا با همه کوچکی خود توانست نه‌تنها ایران بلکه بسیاری از کشورهای جهان را دچار بحران‌های جدی کند.

یزد به عنوان استانی که آن را ششمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور می‌شناسند و در زمینه تولید بسیاری از محصولات کشاورزی نیز رتبه‌دار و نام‌آور است در این شرایط تنها یک نسخه اقتصادی مؤثر می‌تواند اقتصاد کشور را از این بحران عبور دهد، نسخه‌ای که توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید» نوشته شد.

اکنون‌که هنوز در حال عبور از بحران کرونا هستیم و بر اساس نظر پزشکان، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، چهار هفته دیگر با این ویروس دست‌به‌گریبانیم، فراهم کردن پیش‌نیازهای جهش تولید مهم‌ترین اقدامی است که مسئولان باید به آن مبادرت کنند.

یزد به‌عنوان استانی که آن را ششمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور می‌شناسند و در زمینه تولید بسیاری از محصولات کشاورزی نیز رتبه‌دار و نام‌آور است به‌طورقطع بازهم در این کارزار اقتصادی میدان‌دار خواهد بود.

روشن نگاه داشتن چراغ تولید چیزی شبیه به معجزه

زنان و مردان سخت‌کوش این دیار همواره در سخت‌ترین بحران‌های اقتصادی با تعهد و ایثار در میدان تولید ایستاده‌اند و در شرایط نامناسب اقتصادی سال‌های اخیر، یزد کمترین آمار کارگران اخراجی، تعطیلی واحدهای تولیدی و … را داشته و کارآفرینان و تولیدکنندگان آن حتی با پرداخت مالیات، برای دولت نیز درآمد ایجاد کرده‌اند.

شرایط تولید طی دو سال گذشته به‌اندازه‌ای دشوار بود که بسیاری از کارآفرینان و تولیدکنندگان یزد، روشن نگه‌داشتن چراغ تولید را یک معجزه می‌دانند.

تولیدکنندگان یزد همواره با این باور که تنوع دادن به تولیدات داخلی تنها راه فلج کردن تحریم‌های اقتصادی است، لذا قدم در مسیر پر فراز و نشیب تولید گذاشته‌اند و با قدم‌های راسخ راه خود را بی‌وقفه ادامه می‌دهند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد در این باره به خبرنگار مهر گفت: صنعتگران و معدنکاران استان یزد همچون گذشته در مسیر تولید ثابت قدم هستند و با همکاری دولت، در مسیر جهش تولید قدم بر می‌دارند.

تولید صادرات‌محور مسیر جهش تولید را هموار می‌کند

علی‌اکبر کلانتر بیان کرد: نگاه صادراتی و تولید کالاهای با کیفیت و صادرات‌محور از جمله مسائلی است که منجر به رونق و جهش تولید در سال ۹۹ خواهد شد.

وی تاکید کرد: کارآفرینان و تولیدکنندگان در این مسیر به ویژه در شرایطی که کشور با کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، دو خواسته مهم و اساسی دارند، نخست حمایت از کارآفرینان و سپس هموار کردن مسیر صادرات.

کارآفرینان و تولیدکنندگان در این مسیر به ویژه در شرایطی که کشور با کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، دو خواسته مهم و اساسی دارند، نخست حمایت از کارآفرینان و سپس هموار کردن مسیر صادرات

استان یزد اکنون در شرایطی است که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از اصناف و متوقف شدن فعالیت‌های اقتصادی، بسیاری از تولیداتش روی دست تولیدکنندگان مانده و این ضرر اقتصادی ممکن است سال‌ها طول بکشد تا جبران شود.

در این شرایط ابتدا هموار کردن مسیر صادرات و بازاریابی مناسب تولیدات استان و سپس جهش دادن به تولید، می‌تواند نسخه‌ای شفابخش برای اقتصاد رنجور واحدهای تولیدی استان باشد و به طور قطع این نسخه با برش‌های بومی و استانی در سایر مناطق کشور نیز قابل اجراست.

توسعه واحدهای صنعتی و کمک به تکمیل طرح‌های نیمه تمام نیز به طور قطع گامی مؤثر در مسیر تحقق جهش تولید است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30206

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.