• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 7135اخبار امروز : 0
11

ثبات قیمت لوازم خانگی/ خبری از قیمت های عجیب و غریب نیست

  • کد خبر : 38977
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
ثبات قیمت لوازم خانگی/ خبری از قیمت های عجیب و غریب نیست

وزیر صمت با بیان اینکه در چند ماه اخیر شاهد ثبات قیمت در بازار لوازم خانگی بودیم، گفت: در ماه‌های گذشته شاهد بودیم برخی واحدها با کاهش قیمت‌ها فروش خود را بالا بردند و در مجموع سود کردند. سید رضا فاطمی امین امروز در آئین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی در […]

وزیر صمت با بیان اینکه در چند ماه اخیر شاهد ثبات قیمت در بازار لوازم خانگی بودیم، گفت: در ماه‌های گذشته شاهد بودیم برخی واحدها با کاهش قیمت‌ها فروش خود را بالا بردند و در مجموع سود کردند.

سید رضا فاطمی امین امروز در آئین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی در جمع خبرنگاران در مورد قیمت لوازم خانگی، اظهار کرد: در چند ماه اخیر شاهد ثبات قیمت در بازار لوازم خانگی بودیم و از افزایش قیمت‌های عجیب و غریب گذشته خبری نیست.

وزیر صمت افزود: کاهش قیمت‌ها و هزینه‌ها نیز به افزایش تولید برمی‌گردد؛ در ماه‌های گذشته شاهد بودیم برخی واحدها با کاهش قیمت‌ها فروش خود را بالا بردند و در مجموع سود کردند.

فاطمی امین تاکید کرد: به نظر می‌رسد در این صنعت هنوز هم جای کار برای کاهش قیمت‌ها با افزایش بهره‌وری وجود داشته باشد، اما شرایط فعلی قیمت‌های آن که همراه با ثبات است، راضی کننده است.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که کمک کنیم تا حد امکان مصارف ارزی این صنعت بابت واردات اجزا و قطعات تأمین شود تا تأثیر پذیری آن از التهابات ارزی به حداقل برسد.

وزیر صمت همچنین اظهار کرد: صنعت لوازم خانگی کشورمان از جمله صنایعی است که وارد مرحله بلوغ شده، یعنی مسائل و مشکلات اولیه خود را پشت سر گذاشته و در مسائل کیفی و قیمتی وارد رقابت شده است.

وی گفت: بیش از ۶۰۰ شرکت در این صنعت در کشور فعالیت می‌کنند که دست‌کم ۲۰ شرکت توانمند و بزرگ هستند که قابلیت صادرات دارند.

فاطمی امین افزود: عمده بازارهای صادراتی محصولات این صنعت کشورهای منطقه و همسایگان، همچنین روسیه، عمان و برخی کشورهای اروپایی است. صنعت لوازم خانگی باید از لاک داخل کشور خارج شده و تاکید داریم که به سرعت باید به سمت توسعه صادرات (محصولات کامل یا به صورت سرمایه‌گذاری مشترک در سایر کشورها) پیش برود.

وی به سفر خود به دیگر کشورها و حضور در نمایشگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در این سفرها محصولات لوازم خانگی ایرانی را کاملاً رقابتی دیدم که می‌تواند فعالانه در بازار آن کشورها حضور داشته باشد.

رشد ۲۶ درصدی صادرات محصولات لوازم‌خانگی تا پایان آبان

فاطمی امین همچنین در جریان افتتاح این نمایشگاه، با بیان اینکه چند کار شامل افزایش عمق ساخت داخل و همچنین توسعه صادرات را باید به طور ویژه در صنعت لوازم خانگی دنبال کنیم، اظهار کرد: در زمینه افزایش عمق ساخت داخل، اقداماتی به ویژه در خصوص الکتروموتورهای ماشین‌های لباسشویی و کمپرسور یخچال و فریزر آغاز شده است. این اقدامات باید تقویت شود و به سمت دانش بنیان شدن پیش برود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد: این صنعت که توانسته نیاز بازار داخلی را به خوبی تأمین کند، در گام بعدی جهانی شود و برای کشور افتخار آفرین باشد.

وی با تقدیر از همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان، این صنعت را از صنایع پیشرو کشور برشمرد که در هشت ماهه ابتدایی امسال موفق به رشد هشت درصدی تولید و کاهش هشت درصدی ارزبری شده است، تصریح کرد: این مهم نشان‌دهنده افزایش عمق ساخت داخل در این صنعت است.

وی گفت: تا پایان آبان ماه رشد ۲۶ درصدی صادرات محصولات لوازم‌خانگی به ثبت رسید و همه این مشخصه‌ها نشان‌دهنده کلیت رو به رشد این صنعت است که اکنون به لحاظ کیفی نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد.

وزیر صمت یادآور شد: هر چند کیفیت مقوله‌ای بی‌انتهاست و جا دارد همچنان در این زمینه کارهای بیشتری انجام شود، اما عموم مردم از کیفیت لوازم خانگی داخلی رضایت دارند.

وی همچنین از به‌روز رسانی سند راهبردی صنعت لوازم خانگی و پیشرفت ۸۰ درصدی آن با مشارکت تولیدکنندگان خبر داد و اظهار کرد: در این سند حوزه‌های صادرات، واردات، تمرکز دانش بنیانی در برخی حوزه‌ها، کاهش هزینه‌ها و غیره هدف‌گذاری شده است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=38977

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.