• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
11

تمرکز بر بسته‌بندی کالاهای صادراتی مصرفی از خزر تا خلیج‌فارس

  • کد خبر : 12236
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۰۴
تمرکز بر بسته‌بندی کالاهای صادراتی مصرفی از خزر تا خلیج‌فارس

محمدرضا ایزدیان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آمار و پژوهش توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه خام‌فروشی مزیت اقتصاد ایران نیست، تاکید کرد: صادرات کالاهای بسته‌بندی از کشور با توجه به تنوع کالاهای تولیدی مصرفی از خزر تا خلیج فارس، پتانسیل فراوانی را برای ارزآفرینی در اقتصاد ایجاد کرده است. وی افزود: بازاریابی برای کالاهای […]

محمدرضا ایزدیان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آمار و پژوهش توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه خام‌فروشی مزیت اقتصاد ایران نیست، تاکید کرد: صادرات کالاهای بسته‌بندی از کشور با توجه به تنوع کالاهای تولیدی مصرفی از خزر تا خلیج فارس، پتانسیل فراوانی را برای ارزآفرینی در اقتصاد ایجاد کرده است.

وی افزود: بازاریابی برای کالاهای بسته‌بندی شده، نیازمند صرف انرژی فراوان از سوی بخش‌خصوصی و بخش‌های اقتصادی دولتی است زیرا رقبای سرسخت و دارای برندی در این بازارها وجود دارند که بعضا کالاهای ایرانی را تحت نام برند تجاری خود در بازارهای بین‌المللی به‌فروش می‌رسانند.

این مقام آگاه در سازمان توسعه تجارت درباره میزان تجارت با قطر و ارزش ایجاد شده صادراتی آن نیز تاکید کرد: قطر یکی از جدیدترین بازارهای صادراتی است اما با توجه به تازه وارد بودن این کشور به مجموعه صادراتی ایران، برای تاثیرگذاری آمار صادرات کشور در این بخش نیازمند زمان هستیم تا آمار صادراتی گمرک به مجموعه آمارها افزوده شود.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آمار و پژوهش سازمان توسعه تجارت ایران درباره صادرات میوه و سبزیجات ایران هم گفت: طی ۶ماهه دوم سال، صادرات میوه و محصولات کشاورزی ایران به نسبت ۶ماهه نخست سال با رشد قابل توجهی مواجه می‌شود بنابراین در ارزیابی آمار ۶ماهه ابتدای سال نسبت به آمارهای سالانه با کاهش صادرات روبه‌رو می‌شویم اما محور ارزیابی میوه و سبزیجات، آمارهای سالیانه‌ای است که منتشر می‌شود.

ایزدیان درباره کاهش صادرات غیرنفتی طی پنج ماهه نخست سال نیز مشکلات منطقه‌ای را مقصر دانست و افزود: بازارهای پیرامونی ایران به دلایل مختلفی همچون کسری بودجه، مشکلات درآمدی و معیشتی با محدودیت واردات مواجه شده‌اند که صادرات ایران را هم تحت تاثیر قرار داد؛ لازم به ذکر است که میزان تقریبی ۶۰ تا ۸۰درصدی نیاز واردات بسیاری از این کشور توسط ایران تامین می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ آمارهای صادراتی ایران با توجه به افزوده شدن رشد ۵۰درصدی معادن، پیش‌بینی رشد صادرات میوه و سبزیجات طی ۶ماهه دوم سال و بسیاری از محصولات دیگر، کسری ۶ماهه نخست امسال را جبران خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=12236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.