• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
9

تشریح جزییات دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس: ایرادات طرح تشکیل وزارت بازرگانی رفع شد

  • کد خبر : 28846
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
تشریح جزییات دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس: ایرادات طرح تشکیل وزارت بازرگانی رفع شد

علی ساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزییات دستورکار نشست امروز(دوشنبه ۱۳آبان ماه) کمیسیون اجتماعی، گفت: در این نشست تبصره‌های ۱، ۲، ۳ و ۴ طرح تشکیل وزارت بازرگانی که شورای نگهبان ایراداتی را به آنها وارد دانسته بود، مورد بررسی قرار گرفت. نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای […]

علی ساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزییات دستورکار نشست امروز(دوشنبه ۱۳آبان ماه) کمیسیون اجتماعی، گفت: در این نشست تبصره‌های ۱، ۲، ۳ و ۴ طرح تشکیل وزارت بازرگانی که شورای نگهبان ایراداتی را به آنها وارد دانسته بود، مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در تبصره یک آمده که از تاریخ تصویب این قانون کلیه وظایف هر یک از وزارتخانه‌های صنایع و معاون و بازرگانی مطابق وظایف و اختیارات و سازمان‌های تابعه آنها در قبل از اقدام و تشکیل وزارت صمت موضوع مصوبه ۸/۴/۹۰ مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

وی تصریح کرد: در تبصره ۲ به وظایف و اختیارات وزارتخانه با توجه به ۵ ساله ششم اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مدیریت خدمات کشوری اشاره دارد که در آن تغییرات زیادی اعمال نشد.

ساری خاطرنشان کرد: در تبصره ۳ و ۴ نیز آمده که دولت موظف است این قانون را بدون افزایش پست‌های سازمانی و نیروی انسانی اجرا کند و ماده یک قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مصوب ۲۴/۱۱/۹۱ هم لغو می‍‌گردد.

وی افزود:  رفع ایراد در تبصره۳و ۴ به این صورت بود که شورای نگهبان در خصوص اصل ۷۵ بودن به این نکته اشاره کرده که این ایراد با توجه به اینکه مصوبه ۷/۷/۹۸ هیات وزیران بار مالی آن را پذیرفته است مصوبه ۳ حذف می‌شود و در تبصره ۴ هم با توجه به قانون تدوین و تنقیح مقررات کشور، مشکل قوانین عام و خاص مغایر حل شد و عبارت ملغی الاثر حذف و عبارت منسوخ استفاده شد.

ساری اظهار کرد: یکی از ایرادات وارد دانسته شده این بود که وقتی وزارت بازرگانی انتزاع پیدا می‌کند چارت جدیدی ایجاد می‌شود در صورتی که در عمل این پست‌ها در درون همان وزارتخانه‌ها وجود داشتند، بنابراین بزرگ شدن چارت مربوطه و ایجاد سمت جدید در تشکیلات جدید وجود ندارد به جز وزیر که در راس آن قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: در این نشست این ایرادات رفع شده و به تصویب رسید و نتیجه در صحن علنی ارائه خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشوری حضور داشت./

 

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=28846

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.