• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
13

تحریک تقاضا یکی از راه‌های تولید اشتغال است

  • کد خبر : 13765
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۵۷
تحریک تقاضا یکی از راه‌های تولید اشتغال است

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تحریک تقاضا یکی از راه‌های تولید اشتغال است. اگر دولت به معیشت مردم و افزایش قدرت ضریب و به سفره آن‌ها کمک کند، خود به خود اشتغال ایجاد می شود. فیروز ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص تسهیلات ارایه شده توسط دولت اظهار […]

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تحریک تقاضا یکی از راه‌های تولید اشتغال است. اگر دولت به معیشت مردم و افزایش قدرت ضریب و به سفره آن‌ها کمک کند، خود به خود اشتغال ایجاد می شود.
فیروز ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص تسهیلات ارایه شده توسط دولت اظهار کرد: در ارایه این تسهیلات چند نکته را باید مورد اهمیت قرار دهیم. اشتغال با ضرب پول ایجاد نمی‌شود. اگر تصور ما این است که اشتغال با ترزیق پول ایجاد می‌شود این تئوری اشتباه است.
وی با بیان اینکه ترزیق پول با نرخ سود مناسب تنها با ایجاد ارزش افزوده و قدرت ایجاد اشتغال و همچنین بازگشت پول به نظام بانکی برای ایجاد اشتغال موثر است، عنوان کرد: یکی از کارهای خوب ما برای ایجاد اشتغال علاوه بر ترزیق نقدینگی، ایجاد سهولت و تسهیل در فضای کسب و کار، حل و فصل مواد قانونی زائد، کاهش بروکراسی اداری با تسهیل صدور مجوزها و ظرفیت‌سنجی و مزیت‌شناسی در پایه‌های جغرافیای منطقه و مناطق مختلف ایران و همچنین آمایش سرزمین در دستور کار قرار گیرد.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهربانی نظام پول‌ستان کشور با بخش تولید و اشتغال واجب‌تر از تزریق نقدینگی است، تصریح کرد: اگر این عوامل اتفاق بیفتد و ترزیق نقدینگی با نرخ مناسب انجام شود، توفیق خوبی است برای اینکه به سمت ایجاد اشتغال برویم.
ابراهیمی با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از تسهیلات در کشور همراه با انحراف مصرف بوده است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال برخی از تحلیل‌گران اقتصادی معتقدند که تسهیلات طرح‌های زودبازده دولت نهم و دهم تا ۸۰ درصد انحراف مصرف داشته است. بایستی در کنار اعطای تسهیلات با نرخ متناسب نهادهای مسئول و دستگاه‌های مسئول نظارت‌های مستمر و مرحله‌ای را داشته باشند.
وی ادامه داد: یعنی تسهیلات‌دهی باید مطابق با پیشرفت طرح‌ها در کشور انجام شود و آن نظارت لازم نیز در واقع بر این فرایند ایجاد شود. اگر بنا باشد صرفا منابع کشور را به تاراج بدهیم مانند طرح‌های زودبازده، در واقع کار عبث و بیهوده‌ای انجام داده‌ایم که قبلا تجربه آن را داشته و با شکست روبه‌رو شده‌ایم.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه این طبیعی است که معمولا تزریق شدید نقدینگی باعث ایجاد تورم می‌شود، افزود: یکی از دلایل ایجاد تورم سال‌های ۹۰ و ۹۱ در واقع همان تزریق نقدینگی بود.
ابراهیمی بیان کرد: اگر این تزریق نقدینگی منجر به تولید شود، قضیه گاها معکوس نیز می‌شود یعنی می‌تواند مانع از افزایش تورم نیز شود. اگر نظام پولی و بانکی کشور به حوزه‌های مولد بدهد، حوزه‌های مولد این پول را تبدیل به کالا می‌کند و کالای تولید شده روانه بازار می‌شود.
وی تاکید کرد: انبوه تولید نیز خود به تنهایی یکی از عوامل کنترل و کاهش تورم می‌شود اما اگر پولی تزریق شود، بدون اینکه طرف معادله تولید و عرضه ایجاد کند، طبعا تزریق نقدینگی تورم را شکل می‌دهد و حتی نابسامانی اقتصادی و اجتماعی را نیز تشکیل می‌دهد.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه تحریک تقاضا یکی از راه‌های تولید اشتغال است، گفت: اگر دولت به معیشت مردم و افزایش قدرت ضریب و به سفره آن‌ها کمک کند خود به خود اشتغال ایجاد می شود. ترزیق نقدینگی زمانی به اشتغال منجر می‌شود که زیرساخت‌های آن مهیا شود.

 

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=13765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.