• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
8

بیش از ۱۱٫۱ میلیارد دلار آهن، فولاد و چدن طی سالهای ۹۴- ۱۳۹۰صادر شده است

  • کد خبر : 15610
  • ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
بیش از ۱۱٫۱ میلیارد دلار آهن، فولاد و چدن طی سالهای ۹۴- ۱۳۹۰صادر شده است

بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی سالهای ۹۴- ۱۳۹۰ در مجموع ۱۴ میلیون و ۲۱۵ هزار تن آهن، فولاد، چدن و مصنوعات آنها به ارزش ۱۱ میلیارد و ۱۲۲ میلیون دلار صادر شده است. به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بر پایه جداول آماری گمرک ایران، بیشترین ارزش صادراتی آهن، فولاد، چدن و مصنوعات […]

بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی سالهای ۹۴- ۱۳۹۰ در مجموع ۱۴ میلیون و ۲۱۵ هزار تن آهن، فولاد، چدن و مصنوعات آنها به ارزش ۱۱ میلیارد و ۱۲۲ میلیون دلار صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بر پایه جداول آماری گمرک ایران، بیشترین ارزش صادراتی آهن، فولاد، چدن و مصنوعات آنها در دوره مورد بررسی مربوط به سال ۱۳۹۳ با رقم ۲ میلیارد و ۸۰۱ میلیون دلار ثبت شده و کمترین سهم هم متعلق به سال ۹۰ با رقم یک میلیارد و ۵۲۲ میلیون دلار است.
همچنین از لحاظ وزنی هم بیشترین میزان در سال ۱۳۹۴ با رقم چهار میلیون و ۳۲۰ هزار تن بود و کمترین آن هم رقم یک میلیون و ۵۹۸ هزار تن، مربوط به سال ۱۳۹۰ می شود.

** عملکرد دولت یازدهم
بر پایه آمار مزبور طی سالهای ۹۴- ۱۳۹۲ میزان آهن، چدن، فولاد و مصنوعات صادراتی بالغ بر ۱۱٫۲ میلیون تن به ارزش هفت میلیارد و ۷۹۶ میلیون دلار ثبت شد .
سهم سالهای ۹۴- ۱۳۹۲ از مجموع صادرات مورد بررسی اقلام یاد شده در دولت یازدهم از لحاظ وززنی ۷۹ درصد و از نظر ارزشی ۷۰ درصد را نشان می دهد .
بنابراین عملکرد دولت یازدهم تحقق چهار پنجم میزان صادرات از نظر وزنی و از بیش از سه پنجم ارزش آن را نشان می دهد.

** رشد وزنی عملکرد صادراتی در سالهای ۹۴- ۱۳۹۳
بر پایه بررسی صادرات آهن، چدن، فولاد و مصنوعات آنها در سالهای ۹۴- ۱۳۹۳ ، رشد ۵۰٫۸ درصدی اقلام یادشده در سال ۹۳نسبت به سال ۹۲ تحقق یافت .
همچنین در سال ۹۴ نیز رشد ۱۲٫۴ درصدی صادرات از لحاظ وزنی در مقایسه با ۱۳۹۳ رقم خورد .
صادرات اقلام یاد شده از نظر وزنی نسبت به کل در سال ۹۳ سهم ۴٫۷ درصدی داشتند و این میزان در سال ۹۴ به ۵٫۶ درصد تنزل یافت .

** رشد ارزشی صادرات در سال ۹۳
بر پایه آمارهای گمرک، ارزش صادرات آهن، فولاد، چدن و مصنوعات آنها در سال ۹۳ نسبت به ۹۲ به رشد ۲۴٫۹ درصدی رسید، اما سال ۹۴ در مقایسه با ۹۳ کاهش ۱٫۷ درصدی رقم خورد.
ایران چهاردهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و برپایه برنامه افق چشم انداز ۱۴۰۴ انتظار می رود با دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی فولاد خام ( میانی ) کشورمان به رتبه هفتم صعود کند .
پیش بینی شده، امسال میزان صادرات فولاد به حدود هشت میلیون تن برسد .

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.