• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
10

به زودی درباره واردات بدون انتقال ارز تصمیم گیری می کنیم

  • کد خبر : 22106
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۶:۲۰
به زودی درباره واردات بدون انتقال ارز تصمیم گیری می کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی روزهای آینده با اطلاع از آمار مربوط به حوزه تولید ، صادرات و واردات و .. درباره واردات بدون انتقال ارز تصمیم گیری خواهیم کرد . به نقل از وزارت صمت، رضا رحمانی در نشست هم‌اندیشی با صاحبان صنایع ، تشکلهای تولیدی و صادراتی، بهبود وضعیت تولید داخلی […]

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی روزهای آینده با اطلاع از آمار مربوط به حوزه تولید ، صادرات و واردات و .. درباره واردات بدون انتقال ارز تصمیم گیری خواهیم کرد .

به نقل از وزارت صمت، رضا رحمانی در نشست هم‌اندیشی با صاحبان صنایع ، تشکلهای تولیدی و صادراتی، بهبود وضعیت تولید داخلی را سرفصل برنامه‌های وزارت صمت اعلام‌کرد و گفت:به بخش خصوصی هم اعتماد و هم باور داریم و بدون همراهی و تصمیم گیری با یکدیگر ، راهی برای عبور از شرایط جدید نداریم .

وی ضمن شنیدن دغدغه ها و پیشنهادات تشکل های صنعتی و صادرکنندگان ونمایندگان اتاق بازرگانی از اختصاص دفتری درستاد وزارتخانه به تشکلها و اتاق بازرگانی خبرداد و افزود:حمایت از تولید داخل از مهمترین اولویتهای وزارت صمت است و در بخشنامه های صادر شده اگر گره‌ای باشد حتما باز می کنیم .

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بپذیریم که شرایط امروز ما شرایط خاصی است و در این شرایط بنا داریم جلسات ویژه ای را تا آخر هفته جاری و حتی روزاربعین به صادرات و رفع مشکلات این بخش اختصاص دهیم .

رحمانی افزایش ظرفیت تولید در بسیاری ازرشته های صنعتی را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: برنامه هایی را برای حل مشکلات مربوط به حوزه بازار و تولید ، تامین و حفظ واحدهای موجود و نیز حفظ تولید و اشتغال پیش بینی کردیم تا کالاهای مورد نیاز عموم مردم تولید و تامین شود .

وی در ادامه از جمع بندی نظرات و مشکلات بخش خصوصی حاضر در جلسه، در قالب گزارش جامع و تقدیم به رییس جمهور خبر داد و گفت: واردات بدون انتقال ارز جزو پیشنهادات امروز بود و حتما طی روزهای آینده با اطلاع از آمار مربوط به حوزه تولید ، صادرات و واردات و .. در این زمینه تصمیم گیری خواهیم کرد .

گفتنی است در جلسه دیروز تشکلهای بخش خصوصی با وزیر صنعت ، معدن و تجارت، پیشنهاداتی در جهت برون رفت از مشکلات فعلی صنایع ارایه کردند که بیشترین موارد به برداشتن پیمان سپاری ارزی صادر کنندگان وبرابری نرخ ارز ، رفع و حل مشکلات بخشنامه های متضاد و مخل امر تولید وصادرات اشاره داشت.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=22106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.