• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
12

بهره‌برداری از ۴۵۰۰ واحد صنعتی با ظرفیت بالای ۶۰ درصد از ابتدای سال/ رشد ۲۳ درصدی تقاضا برای تأسیس واحد صنعتی

  • کد خبر : 16073
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۴:۴۷
بهره‌برداری از ۴۵۰۰ واحد صنعتی با ظرفیت بالای ۶۰ درصد از ابتدای سال/ رشد ۲۳ درصدی تقاضا برای تأسیس واحد صنعتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۴هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی با ظرفیت بالای ۶۰ درصد در سال ۹۶ راه انداز شده است که پراکندگی این واحدها در سراسر کشور است و با سرمایه گذاری مشخص از ابتدای سال به بهره برداری رسیده است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خانه ملت، محمد شریعتمداری […]

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۴هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی با ظرفیت بالای ۶۰ درصد در سال ۹۶ راه انداز شده است که پراکندگی این واحدها در سراسر کشور است و با سرمایه گذاری مشخص از ابتدای سال به بهره برداری رسیده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خانه ملت، محمد شریعتمداری در نشست با اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس که شب گذشته برگزار شد، انتقادات و مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس را بحق دانست و عنوان کرد: مردم به ویژه درشهرستان ها، نمایندگان را مسئول پیگیری مطالبات خود می دانند، لذا فشار بسیاری به نمایندگان نه فقط در قوه مجریه بلکه در حوزه های قضایی نیز وارد می‌کنند، بدین ترتیب نمایندگان حق دارند که این مسائل و مشکلات را از ما مسئولان اجرایی طلب کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه پاسخگوی تمام نقائص و ضعف های گذشته حتی از دولت‌های قبل نیز هستم، گفت: ما میراث دار وزارتخانه ای هستیم که در کنار تلاش ها و زحمات وزیران قبلی را به خود دیده نقائصی نیز داشته است و امروز باید تمام مسئولیت در حوزه صنعت و معادن و تجارت را بپذیریم.
وی با اشاره به هجمه های گسترده مستکبران جهانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: کشور ما داعیه دار استقلال است و برخی از موانع و مشکلات اقتصادی امروز، به علت حاکم بودن یک نظام مستقل در کشور است، لذا به همین دلیل است که توده مردم بسیاری از مشکلات و مسائل را تحمل کرده و همراه انقلاب هستند.
این عضو کابینه دولت دوازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار راه اندازی ۴هزار و ۵۰۰واحد صنعتی با ظرفیت بالای ۶۰ درصد در سال ۹۶ عنوان کرد: پراکندگی این واحدها در سراسر کشور است که با سرمایه گذاری مشخص از ابتدای سال به بهره برداری رسیده است.
وی یکی دیگر از فاکتورهای مثبت در حوزه صنعت را امید برای فعالیت صنعتی برشمرد و گفت: این امید را می توان از ثبت تقاضای تاسیس واحد صنعتی محاسبه کرد که ما در سال ۹۶ شاهد رشد ۲۳ درصدی تقاضا برای تاسیس واحد صنعتی در کشور بوده ایم.
شریعتمداری با اشاره به دغدغه نمایندگان درخصوص رکود در شهرک های صنعتی عنوان کرد: کارهای بسیار مهمی در شهرک های صنعتی آغاز شده که یکی از آنها بررسی آخرین وضعیت فعالیت و یا تعطیلی این شهرک هاست. برا اساس آخرین آمار ارائه شده از شهرک های صنعتی در سراسر کشور، این واحدهای صنعتی با میانگین ۶۵ درصد ظرفیت در کشور فعال هستند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مشکلات حوزه صنعت در وزارتخانه مبتوعش به خوبی شناسایی احصا شده است، گفت: برنامه های بسیار متعددی در وزارتخانه صنعت، برای شکوفایی حوزه و معدن به کار گرفته شده است.
این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: دو سازمان ایدرو و ایمیدرو برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته فعالیت گسترده ای را شروع کرده اند که ما انتظار داریم نمایندگان در تصویب لایحه بودجه سال ۹۷ کمک مناسبی به این دو سازمان در قالب صدور ضمانتنامه برای فعالیت اقتصادی داشته باشند.
وی بیان کرد: در طول ۴ ماه مدیریت در وزارت صنعت، معدن و تجارت، تلاش شده است که به صورت میدانی موضوعات و مسائل این حوزه بررسی و حل و فصل شود، گفت: در طول این مدت ۱۲ سفر به استان های مختلف کشور داشته ایم که این سفرها به همین منظور صورت گرفته است.
شریعتمداری با اشاره به فعالیت های گسترده وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جذب سرمایه گذار خارجی عنوان کرد: تیم کارشناسی بسیار خبره ای در وزارت صنعت برای مذاکره با سرمایه گذاران خارجی مستقر هستند که جلسات و نشست های متعددی را با سرمایه گذاران برگزار کرده اند.

** حوزه صنعت با مقررات‌زدایی شفاف شود
کاظم جلالی رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست تیم مدیریتی حاکم در وزارت صنعت را تیمی کاردان و قوی دانست و اظهار کرد: ترکیب معاونین وزارتخانه به ویژه معاون پارلمانی و استفاده از رئیس سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین بهره‌گیری از مدیران و معاونان با تجربه و جوان در کنار هم، راندمان کاری این وزارتخانه را بالا برده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با طرح سوالی از حاضرین درنشست، عنوان کرد: چرا با وجود گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی و داشتن سیاست های کلی دقیق و مناسب در کشور، شاهد سطح بالای رضایتمندی مردم در جامعه نیستیم.
وی تصریح کرد: در عین حال مسئولان نظام نیز از مقام معظم رهبری که سکان‌دار هدایت نظام هستند و نظرات جامع و کارشناسی دقیقی ارائه می‌دهند تا مسئولان در رده‌ها و سطوح پایین‌تر در سخنان خود همواره مباحث خوب و درستی را طرح می‌کنند و علاوه بر این‌ها برخلاف آنچه که برخی عنوان می کنند ما نیز مسئولان خوبی داریم ولی سطح بالای رضایتمندی عمومی را شاهد نیستیم.
رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این سیاست‌های برجسته و این نگاه دقیق مسئولان باید راندمان بهتری در جامعه از خود برجای بگذارد، ولی این اتفاق نیفتاده است و این موضوع نیاز به کار کارشناسی دارد.
وی یکی از چالش های وزارت کشور و صنعت، معدن و تجارت را مقررات زدایی عنوان کرد و یادآور شد: در موضوع ثبت سفارش خودروهای وارداتی که در مقطعی جلوی آن گرفته شد و پس از آن مجدد بازگشایی صورت گرفت، عنوان می شود که برخی افراد سودهای بسیار کلانی از این قضیه به جیب زده اند که لازم است در این زمینه‌ها شفاف‌سازی صورت گیرد.
جلالی با تأکید بر اینکه همه ما در یک قایق سوار شده‌ایم و باید به یکدیگر یاری برسانیم تا مشکلات مردم حل شود، ادامه داد: در زمان وزارت دکتر نعمت زاده، وی در جلسه ای که در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد، عنوان کرد که قوانین حوزه صنعت بازدارنده است و این قوانین دست و پای ما را بسته است.
وی عنوان کرد: در همان مقطع از وزیر درخواست کردم با تشکیل کارگروهی در کنار کارشناسان مرکز پژوهش‌ها این قوانین یک بار برای همیشه شناسایی و از سد راه برداشته شود که این اتفاق تا امروز روی نداده است و امروز نیز این درخواست را از وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت داریم.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه انتظارات ما نمایندگان از مسئولان بسته به شخصیت افراد و سابقه کاری مسئول دارد، افزود: به همین دلیل است که نمایندگان از شخصیتی مثل آقای شریعتمداری انتظارات بسیار بالایی دارند و امیدواریم در این مسیر با کمک نمایندگان مردم مسائل حوزه کاری خود را به بهترین نحو پیش ببرند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=16073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.