• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
6

بزودی در دهکده نیاوران ساری برگزار خواهد شد: نمایش توانمندیهای صنعتی و معدنی استان با مدیریت خانه صمت مازندران

  • کد خبر : 14480
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۳۷
بزودی در دهکده نیاوران ساری برگزار خواهد شد: نمایش توانمندیهای صنعتی و معدنی استان با مدیریت خانه صمت مازندران

نشست مشترک خانه صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با مدیرعامل دهکده تجاری و نمایشگاهی نیاوران ساری با حضور علیرضا یوسف نژاد و ابراهیم یعقوبی معاونان و یوسف خسروزاده کارشناس سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه اعضای هیئت مدیره، روسا و دبیران انجمنهای تخصصی صنایع همگن در محل شرکت تجاری دهکده نیاوران عصر دیروز […]

نشست مشترک خانه صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با مدیرعامل دهکده تجاری و نمایشگاهی نیاوران ساری با حضور علیرضا یوسف نژاد و ابراهیم یعقوبی معاونان و یوسف خسروزاده کارشناس سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه اعضای هیئت مدیره، روسا و دبیران انجمنهای تخصصی صنایع همگن در محل شرکت تجاری دهکده نیاوران عصر دیروز برگزار شد.
رضا سیاه منصوری مدیرعامل دهکده تجاری نیاوران گفت: دهکده نیاوران ساری مجموعه کاملی به مساحت ۵۰ هکتار می باشد که بشکل نمایشگاهی درآمده و دارای سالن نمایشگاه، سالن همایش، ساختمان اداری، سوئیت های اقامتی، امکانات رفاهی وغیره می باشد. رضا سیاه منصوری ادامه داد: بدنبال رونق تولید وصادرات استان و کشور بوده و این محل بعنوان سرمایه استانی و ملی محسوب می شود بطوریکه هم اکنون با طرف روسی در حال مذاکره و گفتگو برای افزایش صادرات و تولید مشترک صادراتی هستیم. وی افزود هدف ما این است که برای تجارت با کشورهای مختلف منجمله کشورهای حاشیه خزر، مبادلات تجاری و اقتصادی را برقرار و شرایط لازم را برای اعتمادسازی با طرف های خارجی ایجاد کنیم وخوشبختانه مجوز برگزاری نمایشگاههای بین المللی را اخذ کردیم و آمادگی داریم در راستای اهداف و برنامه ها با خانه صنعت، معدن وتجارت همکاری و هم افزایی داشته باشیم.
سپس رئیس خانه صمت مازندران گفت: از امکانات دهکده نیاوران می توانیم به نفع صنعت و تولید بهره برداری داشته باشیم و ماهم سعـی می کنیم این دهکده فعال شود چرا که به نفع اقتصاد و تولید استان خواهد بود. البته خیلی خوب خواهد شد واحدهای نمونه و دارای پتانسیل صادراتی به این دهکده وارد شوند بویژه در نمایشگاههایی که در اینجا برگزار خواهد شد توانمندی های خود را به معرض نمایش بگذارند و انشاءاله بزودی تلاش خواهد شد تا اولین نمایش از توانمندیهای صنعت و معدن استان را در حد استانداردهای بالا در این مکان برگزار کنیم، بطوریکه پاویونهای مجزا و تفکیک شده برای انجمن ها جهت نمایشگاه و مارکتینگ ایجاد خواهیم کرد و از توان و امکانات همه سازمانها و نهادها و اتاقهای مشترک استفاده خواهیم برد.
سید مجتبی رضوی افزود؛ اینجانب معتقدم که استان مازندران به لحاظ مساحت و منابع این توان را دارد تا همسان با کشورهای حاشیه خلیج فارس محسوب شده و همچون یک ایالت مستقل فرض شود و میتوان به نحو شایسته تری بفکر سازندگی و آبادانی آن باشیم. سپس یوسف نژاد معاون سازمان صمت استان با ابراز خرسندی از برنامه ریزی های بعمل آمده و خبر برپایی طرح عرضه توانمندیهای صنعتی و معدنی استان تاکید کرد: همه تلاشها بر این امر استوار باشد که عرضه دستاوردها با کیفیت مطلوب به نمایش گذاشته و پروژه ای برای این منظور تعریف و عملیاتی شود. ابراهیم یعقوبی معاون بازرگانی داخلی و خارجی سازمان صمت استان نیز اعلام کرد؛ سازمان صنعت، معدن و تجارت مایل است ک چنین نمایشگاهی را به خانه صمت استان بسپارد اما زمان، کیفیت و نوع نمایشگاه مهم و حائـز اهمیت می باشد گرچه سازمان بعنوان دستگاه مرتبط دولتی از جهات مختلف کمک کار خواهد بود البته لازم است خانه، سایتهای مختلف نمایشگاهی استان را مطالعه و بررسی نماید و بهترین سایت مورد نظر را انتخاب کند. یوسف خسروزاده کارشناس سازمان صمت نیز در خصوص شرایط برگزاری نمایشگاه، دستورالعملها و شرایط مجری توضیحاتی به جلسه ارائه داد. در ادامه اعضای هیئت مدیره خانه با اعلام اینکه محوریت برنامه ها در این دهکده با خانه صمت استان خواهد بود، رویکرد مدیریت دهکده تجاری نیاوران را بسیار مثبت و سازنده توصیف کردندبطوریکه می تواند بعنوان الگو مطرح شود و خانه صمت وانجمنها تخصصی با دارا بودن آمار و اطلاعات و شناخت از حوزه صنعت ومعدن می توانند همکاری و مدل همکاری خوبی را پیشنهاد دهند. آنان خواستار هم افزایی واحدهای تولیدی در این مکان شدند بنحوی که به منافع مشترک برسند و به رونق تولید و اقتصاد استان کمک کنند. اعضای هیئت مدیره خانه صمت مازندران همچنین پیشنهاد دادند؛ استان مازندران در حوزه تولید و تجارت بعنوان استان معین کشورهای CIS، آسیای میانه و قفقاز عمل کند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=14480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.