• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
11

بررسی مشکلات تولیدکنندگان توسط معاونت اقتصادی دادستان کل کشور با همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

  • کد خبر : 17615
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
بررسی مشکلات تولیدکنندگان توسط معاونت اقتصادی دادستان کل کشور با همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ، جلسه رییس و اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با معاونت اقتصادی دادستان کل کشوردر محل دادستانی کل کشور برگزار گردید. سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این دیدار با اشاره به وضع نامطلوب تولید […]

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ، جلسه رییس و اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با معاونت اقتصادی دادستان کل کشوردر محل دادستانی کل کشور برگزار گردید.
سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این دیدار با اشاره به وضع نامطلوب تولید گفت: خانه صنعت، معدن و تجارت ایران برآیند خواسته ها و نظرات انجمن های همگن ، تخصصی و صنفی سراسر کشور را جمع آوری می کند و صدای رسای بخش تولید می باشد.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان مشکلات جدی واحدهای تولیدی با سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: کارفرما نمی تواند حق بیمه کارگر را پرداخت کند در نتیجه کارگر نه تنها قادر به دریافت حقوق نیست بلکه از خدمات درمانی تامین اجتماعی نیز محروم می باشد.همان طور که مقام معظم رهبری می فرماید ، ما در حال جنگ اقتصادی هستیم و ما انتظار داریم شبیه جنگ نظامی ۸ سال دفاع مقدس کارهای جهادی انجام گیرد.
وی با اشاره به اجرا نشدن قانون بهبود کسب و کار گفت: خواسته همه تولید کنندگان این است که قوانین اجرا شود . میتوانیم درصورت امکان در جلسات آتی با کمک هم در مورد مشکلات صنعتگران مورد به مورد صحبت کنیم و آن موانع پیش روی تولید که قوه قضاییه می تواند ورود پیدا کند را بر طرف سازیم.
بیژن پناهی زاده بازرس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه این دیدار گفت: دولت اهرم های زیادی برای وصول مطالبات خود دارد ولی در مقابل تولید کننده مطالبات خود را نمی تواند وصول کند. حتی توافقات مربوط به تهاتر بدهی ها را نیز در دولت نمی پذیرند.
معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به آمار پرداخت تسهیلات در سامانه وزارت صنعت و معدن گفت: علی رغم قرار گرفتن نام واحدها در سامانه وزارت صمت هنوز برخی از آن ها تسهیلات دریافت نکردند و گرفتار بروکراسی بانک ها شده اند
وی ادامه داد: دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی نیز بسیار دشوار و سخت می باشد و دارای بروکراسی بسیار پیچیده است.
آرمان خالقی عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با ابراز خوشحالی از حضور دادستان در جلسه شورای پول و اعتبار کشور اظهار کرد: بانک مرکزی به جای اینکه تنظیم کننده سیاست ها و روابط پولی باشد به نحوی برخورد می کند که انگار انجمن بانک هاست و متاسفانه تمام سیاست های آن در راستای حمایت از بانک ها می باشد.
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به تصمیم های نادرست بانک مرکزی گفت: ممنوعیت ثبت سفارش با دلار به ضرر تولید کنندگان می باشد و در تلاطمی که در موضوع ارز ایجاد شده بیشترین منفعت را بانک ها بردند.
آرمان خالقی با اشاره به رابظه نزدیک سود تسهیلات بانکی با تورم در سالیان پیش گفت: در حال حاضر که ما مدعی هستیم تورم تک رقمی شده است، پس چرا سود تسهیلات با نرخ تورم متفاوت است و اگر سود تسهیلات بالا باشد تولید نمی تواند کاری از پیش ببرد.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد پنجره واحد گفت: تا زمانی که پنجره واحد راه اندازی نشود و ارتباط عوامل اداری به طور مستقیم با مراجعه کننده را محدود یا قطع نکنیم فساد از بین نمی رود.
محمودی مشاور عالی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در امور حقوقی در این دیدار گفت: کارگروه مشترکی درتهران و استان ها برای حفظ حقوق عامه تشکیل شود و خانه های صنعت، معدن و تجارت استان ها نیز با دادسرا ها در این کارگروه ها در ارتباط باشند.
نوری معاون اقتصادی دادستان کل کشور با بیان این موضوع که حل مشکلات به طور یکجا و همزمان ممکن نیست گفت: باید مسائل و مشکلات را یک به یک حل کنیم و برای تصمیم گیری خودمان را جای طرفین قرار دهیم تا تصمیمات درست اتخاذ گردد.
معاون اقتصادی دادستان کل کشور با اشاره به جایگاه خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در حوزه صنایع و معادن گفت: فهرستی از مشکلات و موانع تولید که می توان از طریق دادستان کل و قوه قضاییه بر طرف کرد، تهیه و ارسال گردد، تا با همفکری هم برطرف کنیم.
وی با اشاره به استقلال قضات دادگستری گفت: امکان ورود دادستانی در اتخاذ تصمیم دادگاه ها وجود ندارد. شرایطی فراهم گردد تا قضات و دادستان ها از مراکز تولیدی بازدید به عمل آورند تا گزارش میدانی از بخش تولید نیز تهیه گردد.
نوری در پایان با اشاره به جلسه آتی که در سال جدید برگزار می گردد اظهار کرد: در سال آینده موضوعات و مشکلات را به صورت موردی همراه با مستندات بررسی خواهیم کرد

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=17615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.