• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
8

برای سال جاری میلادی؛ صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی ایران را ۳.۵ درصد برآورد کرد

  • کد خبر : 12938
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود موسوم به چشم انداز اقتصاد جهانی، تولید ناخالص داخلی ایران را در سال جاری میلادی ۳.۵ درصد پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، این نهاد بین المللی پولی در تازه ترین گزارش خود تحت عنوان «چشم انداز اقتصاد جهانی» اعلام کرد، رشد تولید ناخالص داخلی ایران در سال […]

صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود موسوم به چشم انداز اقتصاد جهانی، تولید ناخالص داخلی ایران را در سال جاری میلادی ۳.۵ درصد پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نهاد بین المللی پولی در تازه ترین گزارش خود تحت عنوان «چشم انداز اقتصاد جهانی» اعلام کرد، رشد تولید ناخالص داخلی ایران در سال گذشته میلادی ۱۲.۵ درصد بود و این رقم برای سال جاری میلادی ۳.۵ درصد برآورد می شود. البته صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی ایران را در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳.۸ درصد پیش بینی کرد.

همچنین این نهاد بین المللی تراز حساب های جاری ایران را در سال ۲۰۱۶ میلادی ۴.۱ درصد اعلام کرد و این رقم را برای سال جاری و آینده میلادی به ترتیب ۵.۱ درصد و ۵.۹ درصد برآورد کرده است.

صندوق بین المللی پول نرخ تورم ایران را در سال گذشته میلادی ۱۱.۹ درصد اعلام و پیش بینی کرد نرخ تورم ایران در سال جاری و آینده میلادی ۱۰.۱ درصد و ۹.۷ درصد باشد.

بر همین اساس، صندوق بین المللی پول نرخ بیکاری ایران را در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۲.۵ درصد و این رقم را برای سال جاری میلادی ۱۲.۴ درصد برآورد کرده است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=12938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.