• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
9

بخش معدن کشور رو به افول گذاشته است/ عملکرد ضعیف مدیران بخش معدن در وزارت صنعت

  • کد خبر : 12864
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۹:۴۶
بخش معدن کشور رو به افول گذاشته است/ عملکرد ضعیف مدیران بخش معدن در وزارت صنعت

بیژن پناهی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با بیان اینکه بخش معدن کشور رو به افول گذاشته است، اظهار کرد: عدم پرداخت تسهیلات، وجود بخشنامه‌ها و عدم ثبات قوانین و مقررات باعث سرگردانی همه شده است. معاون خانه صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: معادن خصوصی اوضاع و احوال خوبی ندارند و […]

بیژن پناهی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با بیان اینکه بخش معدن کشور رو به افول گذاشته است، اظهار کرد: عدم پرداخت تسهیلات، وجود بخشنامه‌ها و عدم ثبات قوانین و مقررات باعث سرگردانی همه شده است.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: معادن خصوصی اوضاع و احوال خوبی ندارند و با مشکلات زیادی از قبیل، تامین سوخت، نداشتن ماشین‌آلات برند‌های معتبر که از زمان تحریم‌ها وارد کشور نشده‌اند، نبود مشتری و نقدینگی دست به گریبان هستند.

وی تاکید کرد: دولت در پرداخت تسهیلات به هیچ عنوان معادن خصوصی را به حساب نیاورده و تسهیلاتی به آنها پرداخت نکرده است.

پناهی‌زاده با بیان اینکه آسیبی که بخش معدن با آن مواجه است از طرف مدیریت این بخش در وزارتخانه است، گفت: این مدیریت بسیار ضعیف است و وزیر صنعت باید چاره‌ای برای این موضوع بیاندیشد.

معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی، گفت: این کاهش به شرطی می‌تواند اثرگذار باشد که نظارت بهتری صورت گیرد و اجازه داده شود پول از بانک‌ها خارج و در اقتصاد به چرخش درآید.

وی تصریح کرد: بانک‌ها با انواع شیوه‌ها، بخشنامه‌های بانک مرکزی را دور می‌زنند و با سود‌های بالا مانع خارج شدن پول‌ها می‌شوند و اگر این کار را نکنند ورشکست می‌شوند.

پناهی‌زاده با بیان اینکه بانک‌ها با ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری به سپرده‌گذاران سود‌های بالا پرداخت می‌کنند، گفت: تضمینی برای بازپرداخت پول از طریق این صندوق‌ها نیست و اگر نظارت‌ها بهتر نشود معضل موسسات اعتباری غیرمجاز برای این صندوق‌ها هم پیش خواهد آمد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=12864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.