• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
9

با حضور وزیر صنعت؛ دو اطلس ملی مواد معدنی و زمین شناسی ایران رونمایی شد

  • کد خبر : 17437
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
با حضور وزیر صنعت؛ دو اطلس ملی مواد معدنی و زمین شناسی ایران رونمایی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، تاکنون نقشه های معدنی ایران به دلیل مقیاس های پایین و دور از استانداردهای روز جهان،‌ چندان مورد توجه نبود، اما با نقشه های جدید تحولی برای فعال شدن بخش اکتشاف برای جذب سرمایه روی خواهد داد. نقشه های جدید معدنی ایران با ۱۰ برابر دقت بیشتر نسبت به نقشه […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، تاکنون نقشه های معدنی ایران به دلیل مقیاس های پایین و دور از استانداردهای روز جهان،‌ چندان مورد توجه نبود، اما با نقشه های جدید تحولی برای فعال شدن بخش اکتشاف برای جذب سرمایه روی خواهد داد.
نقشه های جدید معدنی ایران با ۱۰ برابر دقت بیشتر نسبت به نقشه هایی که پیش تر و در سال ۸۳ تهیه شده اند،‌ ارایه می شوند.
در این نقشه ها تیپ های مختلف کانی زایی پورفیری،‌ اپی ترمال،‌ رگه ای،‌ اسکارن و غیره در قالب اطلس به مخاطبان این بخش از اقتصاد قرار گیرد که گامی اساسی در جلب سرمایه گذاران خواهد بود. ‌
وزیر صنعت معدن و تجارت در این آیین اظهار داشت: توسعه اشتغال در کشور در گرو سرمایه‌گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی است.
به گفته شریعتمداری، ایجاد زیربناها و بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه های گوناگون وظیفه دولت است، در عرصه معدن و صنایع معدنی نیز سرمایه گذاران نیازمندی اطلس های مناسب برای پتانسیلهای اکتشافی هستند.
وی بیان داشت: اطلس هایی که در گذشته در کشور تهیه شده بودند، از دقت لازم برخوردار نبودند، اما اطلس های رونمایی شده امروز در مقیاس یک صد هزارم و با دقتی ۱۰ برابر اطلس های پیشین تهیه شده اند.
شریعتمداری تاکید کرد: برای توسعه معدنی باید اطلاعات دقیقی از توزیع و پراکندگی مواد معدنی کشور در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.
وی ادامه داد: تحقق این مهم فقط به معنای انجام کاری زیربنایی است و کافی نیست و باید در ادامه به تامین مالی طرح ها و پروژه ها و بهبود فضای کسب و کار پرداخت تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی با احساس امنیت بالاتری به فعالیت بپردازند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به دسترسی به ماشین آلات نوین برای اکتشاف و استخراج معادن تاکید کرد که اکنون در کشور با شرایط مطلوب مواجه نیست.
وی خاطر نشان کرد: ۴۰۰ محدوده امیدبخش معدنی در کشور شناسایی شده و این محدوده ها قرار است در اختیار استان ها قرار بگیرد.
شریعتمداری همچنین کشف یک میلیارد تن ذخایر فلزی جدید و سه میلیارد تن ظرفیت جدید ذخایر فلزی که در دست بررسی است را برای بخش معدن کشور بسیار امیدبخش توصیف کرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=17437

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.