• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
15

با حضور رئیس کل بانک مرکزی؛ سامانه چک الکترونیکی رونمایی شد

  • کد خبر : 12382
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۴۶
با حضور رئیس کل بانک مرکزی؛ سامانه چک الکترونیکی رونمایی شد

با حضور رئیس کل بانک مرکزی، سامانه چک الکترونیکی(صیاد) رونمایی شد. به گزارش خبرنگار مهر، با حضور ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی و در حاشیه جلسه امروز شورای پول و اعتبار، سامانه چک الکترونیکی رونمایی شد. سیف همچنین در ابتدای جلسه شورای پول این سامانه را موجب بازگشت اعتبار به چک دانست و گفت: در […]

با حضور رئیس کل بانک مرکزی، سامانه چک الکترونیکی(صیاد) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی و در حاشیه جلسه امروز شورای پول و اعتبار، سامانه چک الکترونیکی رونمایی شد.

سیف همچنین در ابتدای جلسه شورای پول این سامانه را موجب بازگشت اعتبار به چک دانست و گفت: در حال حاضر سالانه به طور متوسط بیش از ۱۲۰میلیون قطعه چک عادی در مبادلات روزانه مردم رد و بدل می شود که ارزش آن بیش از ۶ میلیون میلیارد ریال است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با استقرار سامانه صیاد و رفع مشکلا فعلی چک آبرو و اعتبار به چک بازگردد و شاهد افزایش بکارگیری این ابزار در مبادلات و رونق کسب و کار باشیم.

به گزارش مهر، موضوع ساماندهی وضعیت چک از سال ۱۳۹۴ با طراحی سامانه ملی چکاوک مورد توجه بانک مرکزی قرار گرفت و در ادامه آن سامانه صیاد با هدف اعتبارسنجی یکپارچه، کنترل دقیق اهلیت متقاضی دسته چک پیش از صدور، استعلام وضعیت عملکرد صادرکننده چک توسط گیرنده آن، استانداردسازی ابعاد، جانمایی اقلام اطلاعاتی و ویژگی‌های امنیتی برگه چک توسط بانک مرکزی طراحی شده است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=12382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.