• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
15

بازار جهانی برای صادرات ایران مهیاست

  • کد خبر : 38335
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
بازار جهانی برای صادرات ایران مهیاست
مدیرعامل آهن و فولاد غدیر ایرانیان معتقد است: اکنون با بازنگری نسبت به وضع عوارض برای صادرات فولاد، بعضی از موارد حذف شده و با توجه به قیمت جهانی پس از بحران اوکراین، شرایط برای صادرات ایران مهیاست.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و به نقل از دنیای معدن، اسدالله فرشاد در گفت وگو با خبرنگار دنیای معدن تصریح کرد: واقعیت اینکه امروز بهترین فرصت برای صادرات فولاد ایران فراهم شده و از تولید مازاد بر نیاز داخل باید استفاده شود و ضمن اینکه از ابزار مشوق های صادراتی هم می توان بهره گرفت.

وی افزود: بستر سازی برای ترغیب تولید کنندگان به منظور صادرات محصولات زنجیره فولاد این امکان را می دهد که از فرصت پیش رو، بهره برداری لازم به عمل آید.

آخرین روزهای اسفند ماه سال گذشته، ستاد تنظیم بازار تصویب کرد تا از صادرات صنایع فلزی و معدنی عوارض دریافت شود و در ۲۰ فروردین ماه امسال نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشنامه اجرای این مصوبه را ابلاغ کرد.

انجمن تولید کنندگان فولاد ایران خواستار لغو عوارض بر صادرات فولاد شده و تصریح دارد که تولید فولاد سالانه حدود ۳۰ میلیون تن است و نیاز کشور هم به حدود ۱۶ میلیون تن رسیده و بنابراین مازاد تولید امکان صادرات دارد.

فرشاد خاطرنشان ساخت: انجمن تولید کنندگان فولاد ایران به منظور وحدت رویه و پرهیز  از اطلاع رسانی غیر همسو ، دیدگاه های خود را توسط رئیس انجمن به آگاهی عموم می رساند و این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: تعدیل عوارض بر صادرات فولاد توسط وزارت صنعت هم بنابر درخواست فولاد سازان عملیاتی شده و در آینده شرایط مساعدی برای صادرات فراهم می شود.

بخشنامه وضع عوارض بر صادرات فولاد مهلت اعتبار سه ماهه نخست امسال را دارد و پس از این مدت ، شرایط مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرد.

ایران دهمین فولاد ساز جهان محسوب می‌شود و انتظار می رود در افق ۱۴۰۴ به جایگاه هفتم برسد.

براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ ،ظرفیت فولاد سازی کشور به ۵۵ میلیون تن خواهد رسید که با تولید حدود ۵۰ میلیون تن شمش،  ۳۵ تا ۴۰ درصد آن امکان صادرات خواهند داشت.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=38335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.