• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
12

انعقاد پیمان‌های دوجانبه و منطقه‌ای مفیدتر از پیوستن به WTO است

  • کد خبر : 12239
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۰۸
انعقاد پیمان‌های دوجانبه و منطقه‌ای مفیدتر از پیوستن به WTO است

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به ارتباط مناسب منطقه‌ای فرهنگی و ارتباطاتی و مزیت نزدیکی و ارزان بودن حمل‌ونقل، پیمان‌های دو جانبه و منطقه‌ای برای ما مؤثرتر و دارای اولویت در مقایسه با پیوستن با WTO است. مسعود خوانساری در گفتگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری تسنیم درباره در اولویت بودن پیمان‌های “دوجانبه، ، […]

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به ارتباط مناسب منطقه‌ای فرهنگی و ارتباطاتی و مزیت نزدیکی و ارزان بودن حمل‌ونقل، پیمان‌های دو جانبه و منطقه‌ای برای ما مؤثرتر و دارای اولویت در مقایسه با پیوستن با WTO است.

مسعود خوانساری در گفتگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری تسنیم درباره در اولویت بودن پیمان‌های “دوجانبه، ، چندجانبه و منطقه‌ای” یا پیوستن به “سازمان تجارت جهانی WTO”  در شرایط فعلی اظهار کرد: در مرحله اول پیمان‌های دو جانبه و منطقه‌ای خیلی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند و در مقایسه با پیوستن با سازمان تجارت جهانی مؤثرتر است.

وی افزود: با توجه به اینکه از نظر فرهنگی و ارتباطاتی شرایط خوبی ( در منطقه) داریم و این پیمان‌ها دارای مزیت نزدیکی و ارزان بودن حمل‌ونقل نیز هستند برای ما مؤثرتر است.

خوانساری با بیان اینکه پیمان‌های دو جانبه باید اولویت درجه‌یک کشور باشد خاطرنشان کرد: امور مربوط به پیوستن به سازمان تجارت جهانی را نیز باید پیگیری کنیم اما پیمان‌های دوجانبه برای کشور مؤثرتر و اولویت آن بیشتر است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در شرایط فعلی و موانع پیش رو پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی نیز مشکل است، هرچند که امری محال نیز به حساب نمی‌آید.

وی تصریح کرد: برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی یک سری مقدمات نیز را باید در داخل فراهم کنیم و بعد قصد پیوستن با این سازمان را داشته باشیم.

 

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=12239

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.