• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
15

افزایش ۱۸ درصدی اشتغال و ۱۲٫۶ درصدی صدور جواز تاسیس در ۷ ماهه امسال

  • کد خبر : 15058
  • ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۷:۲۳
افزایش ۱۸ درصدی اشتغال و ۱۲٫۶ درصدی صدور جواز تاسیس در ۷ ماهه امسال

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارتخانه یاد شده، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،۱۸ درصد افزایش پیش بینی اشتغال را به همراه دارد. سال هاست که اشتغال یکی از دغدغه های مردم به شمار می رود، به قدری که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۶ را سال «اقتصاد مقاومتی، تولید […]

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارتخانه یاد شده، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،۱۸ درصد افزایش پیش بینی اشتغال را به همراه دارد.
سال هاست که اشتغال یکی از دغدغه های مردم به شمار می رود، به قدری که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۶ را سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ملی» نامگذاری کردند. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز همانند همه ارگان های دیگر در راستای رسیدن به این هدف در تلاش است تا در کنار اقتصاد مقاومتی و تولید، اشتغال را افزایش دهد.
به همین منظور پیش بینی افزایش صدور مجوز اشتغال با افزایش قابل توجهی همراه بوده است به طوری که در هفت ماهه امسال شاهد افزایش ۱۸ درصدی پیش بینی صدور مجوز اشتغال در جواز تاسیس و افزایش ۲۲٫۳ درصدی پیش بینی اشتغال در پروانه بهره برداری بخش صنعت بوده ایم.
در پروانه بهره برداری معدن نیز ۱۵۸ درصد و در پروانه بهره برداری نرم افزار تجارت الکترونیک افزایش ۱۸۹٫۳ درصدی را شاهد بوده ایم.
برپایه این گزارش، در این خصوص در بخش جواز تاسیس صنعت تا پایان مهر ماه شاهد افزایش ۳۸٫۲ درصدی و در پروانه بهره برداری با افزایش ۲۱٫۳ درصدی مواجه بوده ایم. در گواهی کشف معدن نیز ۲۴٫۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته ایم.
در هفت ماه امسال با صدور ۱۰ هزار و ۴۵۶ فقره جواز تاسیس و با پیش بینی سرمایه یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریالی، مجوز صدور اشتغال ۲۴۱ هزار و ۰۸۸ نفر پیش بینی شده است.
مقایسه ارقام فوق با مدت مشابه سال قبل نشان دهنده افزایش ۱۲٫۶ درصد در تعداد، ۳۸٫۲ درصد در پیش بینی سرمایه گذاری و ۱۸ درصد پیش بینی اشتغال است.

** پیشتازی استان های همدان و خراسان رضوی در صدور جواز تاسیس
در این مدت بیشترین تعداد جواز تاسیس صادره به استان های خراسان رضوی و همدان به ترتیب با ۹۹۹ فقره و ۸۱۸ فقره تعلق دارد.

** افزایش ۲۲٫۳ درصدی اشتغال با صدور سه هزار و ۲۳۵ فقره پروانه بهره برداری
در هفت ماهه امسال، سه هزار و ۲۳۵ فقره پروانه بهره برداری با اشتغال ۵۳ هزار و ۱۶۵ نفر صادر شده است. مقایسه ارقام فوق با مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده روند افزایشی ۸٫۳ درصدی در تعداد، ۲۲٫۳ درصدی در اشتغال و ۲۱٫۳ درصدی در سرمایه گذاری است.
از این تعداد پروانه بهره برداری صادره، یک هزار و ۷۸۶ فقره آن پروانه بهره برداری ایجادی و یک هزار و ۴۴۹ فقره آن پروانه بهره برداری توسعه ای ست.
بیشترین تعداد پروانه بهره برداری صادره در بین استان های کشور مربوط به استان آذربایجان شرقی با ۲۷۹ فقره و کمترین آن با ۱۴ فقره به استان خراسان جنوبی اختصاص دارد.
بالاترین میزان سرمایه گذاری درج شده در پروانه های بهره برداری صادره را استان خراسان رضوی با ۱۸۶ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال با سهم ۱۱٫۵ درصدی به خود اختصاص داده است.
متوسط سرمایه گذاری برای راه اندازی یک واحد در این دوره ۵۰٫۴ میلیارد ریال بوده و بالاترین اشتغال با پنج هزار و ۱۴۳ نفر در استان تهران ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، پرداخت ۲۶ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید، صدور چهار هزار و ۹۵۰ جواز تاسیس و یک هزار و ۷۲۴ پروانه بهره برداری صنعتی از اهم اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در یکصد روز نخست دولت دوازدهم بود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.