• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

اردکانیان مطرح کرد؛ نگاه ویژه جوانان مهمترین عامل در تغییر الگوی مصرف انرژی است

  • کد خبر : 15842
  • ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۷:۴۳
اردکانیان مطرح کرد؛ نگاه ویژه جوانان مهمترین عامل در تغییر الگوی مصرف انرژی است

وزیر نیرو تأکید کرد: یکی از اصلی ترین سرمایه‌ها در اصلاح الگوی مصرف حضور جوانان و مشارکت آنها در طرح‌های پیش رو است. به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز( سه‌شنبه ۲۶دی) در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی و مراسم جهانی آب که با حضور نمایندگان ۱۷۸ کشور […]

وزیر نیرو تأکید کرد: یکی از اصلی ترین سرمایه‌ها در اصلاح الگوی مصرف حضور جوانان و مشارکت آنها در طرح‌های پیش رو است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز( سه‌شنبه ۲۶دی) در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی و مراسم جهانی آب که با حضور نمایندگان ۱۷۸ کشور جهان در سالن اجلاس جهان برگزار شد، با اشاره به محدود خواندن منابع طبیعی و پرداختن به مسئله آب و خاک در کره زمین، اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی وقت آن رسیده است که به مسائل آب به صورت ویژه پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه فقر و نابرابری، امنیت، بهداشت، سلامت، چالش‌های اقتصادی و اجتماعی در پایداری توسعه نقش کلیدی دارند، گفت: از چالش‌های موجود که ادامه حیات برای انسان را با چالش مواجه خواهد کرد، تغییرات اقلیمی ناشی از الگوی زندگی ماست که پس از انقلاب صنعتی بر جهان حاکم شده است.

وزیر نیرو در ادامه اذعان کرد: اکثر مولفه‌های هدف‌گذاری شده توسط بنیاد جهانی انرژی دارای همبستگی متقابل و هم‌افزایی مثبت و جلوگیری از هم‌افزایی منفی است که در رسیدن به هدف‌های سازمان‌های مردم نهاد، بنیاد جهانی انرژی توفیقاتی داشته است.

وی با بیان اینکه وزرات نیرو به عنوان سازمان دولتی، وظیفه تأمین آب و برق و جمع‌آوری فاضلاب ۸۰ میلیون نفر در داخل کشور و برخی از کشورهای اطراف را برعهده دارد، افزود: در واقع محوریت ملی وزرات نیرو در برخی از اهداف پایدار، دسترسی مردم به آب و برق است که تحقق آن ارتباط مستقیمی با الگوی مصرفی و سازمانی دارد و در همین راستا  وزرات نیرو برنامه‌ای مشترک با سازمان جهانی آب دارد.

وزیر نیرو تصریح کرد: شرکت آب‌وفاضلاب تهران از زیر مجموعه‌های وزرات نیرو است که در سال ۹۴ جایزه بنیاد جهانی انرژی را دریافت کند و در آن طرح توانست با استفاده از طرح‌های نوآورانه در ساخت مراکز فاضلاب نه تنها از انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان قابل ملاحظه‌ای جلوگیری کند، بلکه با تولید پساب تصفیه شده امکان استفاده از آن در آبیاری فضای شهری فراهم شد، همچنین با ظرفیت تولید برق ۲۴ مگاوات امکان تهیه برق ۳۰۰ هزار نفر را میسر کرد.

اردکانیان با اشاره به مشارکت جوانان در برنامه بنیاد جهانی آب، گفت: یکی از اصلی‌ترین سرمایه ما در الگوی مصرف حضور جوانان است که مصداق آن در این برنامه مشاهده می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.