• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
10

اختیار جدید بانک مرکزی به صرافی‌ها برای تامین ارز واردات

  • کد خبر : 23692
  • ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
اختیار جدید بانک مرکزی به صرافی‌ها برای تامین ارز واردات

طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی، صرافی‌ها برای خرید ارز از بانک مرکزی و صدور حواله برای واردکنندگان از طریق سامانه نیما می‌توانند اقدام کنند. به گزارش ایسنا، طبق اعلام بانک مرکزی و توافق صورت گرفته این بانک با کانون صرافان، صرافان می‌توانند از طریق شعب ارزی بانک‌های عامل نسبت به خرید حواله‌های ارزی از بانک […]

طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی، صرافی‌ها برای خرید ارز از بانک مرکزی و صدور حواله برای واردکنندگان از طریق سامانه نیما می‌توانند اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام بانک مرکزی و توافق صورت گرفته این بانک با کانون صرافان، صرافان می‌توانند از طریق شعب ارزی بانک‌های عامل نسبت به خرید حواله‌های ارزی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

پیش از این مشکلاتی برای تامین ارز واردکنندگان گروه دو کالایی پیش آمده بود که بانک مرکزی برای تسهیل این روند، دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز در راستای تسهیل فرآیند تامین ارز تجاری کشور ابلاغ کرده است.

براساس این دستورالعمل، تمام صرافی‌های مجاز می‌توانند ارز مورد نیاز خریداران در سامانه نیما را از طریق تمامی بانک‌های عامل از بانک مرکزی خریداری کنند و برای خریداران این حواله‌ها کارسازی کنند، زیرا پیش از این می‌بایست ارز مورد نیاز خود را از طریق ارز صادراتی پتروشیمی‌ها و مواد معدنی از نیما تامین می‌کردند.

اکنون با توجه به اینکه این جابجایی از طریق کارگزاری متعلق به صرافان انجام می‌شود، انتظار می‌رود مسیر راحت‌تر شود و برای واردکنندگان کالاها روند آسان‌تری تامین گردد تا برای واردات کالا در صف نباشد.

طبق این بخشنامه که امروز ابلاغ شده، صرافی‌های دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی می‌توانند در هر یک از بانک‌های عامل که حساب ارزی دارند، در همان بانک با توجه به منابع بانک مرکزی نزد بانک‌ها خرید خود را انجام دهند و حواله مورد نیاز واردکنندگان را که ثبت شده، از طریق سامانه سنا خریداری کرده و در بانک عامل و از طریق سامانه نیما به مشتریان خود یا همان واردکنندگان به فروش برسانند.

صرافی‌ها می‌توانند از طریق سامانه سنا و نیما به مشتریانی که مراحل ثبت سفارش آنها در بانک‌ها انجام شده و اسم آنها در سامانه نیما است، مبالغی که خریداری کرده‌اند را به آنها از طریق حواله بفروشند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=23692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.