• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
12

احتمال گشایش سایت ثبت‌سفارش برای واردات خودروهای هیبریدی

  • کد خبر : 14295
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۵:۵۷
احتمال گشایش سایت ثبت‌سفارش برای واردات خودروهای هیبریدی

معاون وزیر صنعت از ارایه پیشنهاد برای گشایش ثبت سفارش خودروهای هیبریدی به وزیر صنعت خبر داد و گفت: آلودگی محیط زیست، ایران را مجبور به استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی می کند. به گزارش خبرنگار مهر، حسین اسفهبدی در حاشیه سومین روز از نمایشگاه خودرو در جمع خبرنگاران از ارایه پیشنهاد ثبت سفارش […]

معاون وزیر صنعت از ارایه پیشنهاد برای گشایش ثبت سفارش خودروهای هیبریدی به وزیر صنعت خبر داد و گفت: آلودگی محیط زیست، ایران را مجبور به استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اسفهبدی در حاشیه سومین روز از نمایشگاه خودرو در جمع خبرنگاران از ارایه پیشنهاد ثبت سفارش واردات خودروهای هیبریدی به وزیر صنعت خبر داد و گفت: این تصمیم منتظر اعلام نظر وزیر صنعت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به اینکه مصرف بنزین هیوندای هیبریدی در هر ۱۰۰ کیلومتر چهار لیتر است، به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شده تا حداقل ثبت سفارش خودروهای هیبریدی انجام شود. این خودروها چنان برای کشورها مهم است که سبب شده تمامی دولت‌ها به تولید و یا واردات این خودروها سوبسید بدهند.

شرایط اقلیمی و آلودگی محیط زیست، ایران را مجبور کرده تا به سمت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی برود؛ بر این اساس باید این خودروها در حمل و نقل عمومی به کار گرفته شوند؛ بر این اساس، در ابتدا تعدادی خودروی کمری هیبریدی به کشور وارد و در تاکسی‌های خط فرودگاه امام خمینی(ره) مشغول به کار شده است؛ اما اکنون برندهای دیگری  هم در این خطوط استفاده می‌شوند؛ البته باید توجه داشت که این خودروساز کره‌ای یکی از تولیدکنندگان صاحب نام در این عرصه است و به نظر می رسد با تولید خودروهای آن در ایران، بتوان گام های بلندی را برداشت.

وی تصریح کرد: خودروهای هیبریدی، خودروهای دوستدار محیط زیست بوده که مصرف بنزین آنها هم بسیار کم و برای استفاده در خطوط تاکسی‌رانی بین شهری تهران – مشهد ماهانه صرفه‌جویی قابل توجهی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص بسته بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو نیز گفت: هنوز این سایت بسته است و زمان دقیقی برای باز شدن آن اعلام نشده است.

همچنین در این نشست، محمدجواد محمدی زاده، نیز از ورود حدود ۳۰۰۰خودروی هیبریدی به کشور خبر داد و با ذکر فواید ترویج استفاده از این خودروها در حفظ محیط زیست و سلامتی افراد جامعه افزود:در حال حاضر نزدیک به دوسال است که در زمینه استفاده از خودروهای کم مصرف و هیبریدی هیوندای در ناوگان حمل و نقل شهری فعالیت داریم و اکنون با ورود خودروهای جدید با ۱۴ استان هماهنگی به عمل آمده است تا در ناوگان حمل و نقل عمومی خود از خودروهای جدید استفاده شود.

وی با ذکر فعالیت حدود ۹۰هزار خودرو در ناوگان حمل و نقل مسافری شهر تهران اعلام کرد: این آمادگی را داریم که به تدریج و در یک دوره زمانی کوتاه نیمی از این تعداد خودروها را با خودروهای جدید هیبریدی معاوضه کند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=14295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.