• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7158اخبار امروز : 7
10

آيين تجليل از ٥٠ صادركننده نمونه استان اصفهان برگزار شد؛ سهل‌آبادي: فعالان اقتصادي سربازان ايثارگر كشور و نظام هستند/سال ٩٧ بايد سال شكوفايي توليد و صادرات باشد.

  • کد خبر : 18429
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
آيين تجليل از ٥٠ صادركننده نمونه استان اصفهان برگزار شد؛ سهل‌آبادي: فعالان اقتصادي سربازان ايثارگر كشور و نظام هستند/سال ٩٧ بايد سال شكوفايي توليد و صادرات باشد.

آيين تجليل از ٥٠ صادركنندگان نمونه استان اصفهان با حضور معاون وزير و رئيس سازمان توسعه تجارت، رئيس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران،رئيس مجمع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت ، مديركل گمرك،رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي، رئيس شركت‌ شهر‌ك‌هاي صنعتي، اعضاي شوراي شهر و […]

آيين تجليل از ٥٠ صادركنندگان نمونه استان اصفهان با حضور معاون وزير و رئيس سازمان توسعه تجارت، رئيس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران،رئيس مجمع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت ، مديركل گمرك،رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي، رئيس شركت‌ شهر‌ك‌هاي صنعتي، اعضاي شوراي شهر و جمع كثيري از فعالان اقتصادي استان اصفهان در سال همايش هاي بين المللي اتاق بازرگاني برگزار شد.
رئيس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران اگر چه تلاش كرد در اين آيين از مديران ارشد استاني كمترين گلايه را به زيان آورد اما از بي‌توجهي برخي مسئولان براي حضور در اين مراسم ابراز ناخشنودي كرد.
رئيس اتاق بازرگاني اصفهان به پديده اصفهان‌ستيزي اشاره كرد و گفت: به عنوان نماينده بخش خصوصي، متاسفم كه در پنج ماه گذشته براي برگزاري باشكوه اين مراسم تلاش نموديم اما تمايل اندكي در مسئولان و مديران ملي براي شركت در چنين برنامه‌هاي در اصفهان وجود دارد.
اين بخش سخنان رئيس اتاق بازرگاني اصفهان در حالي با تشويق‌هاي مكرر حضار همراه بود كه وي كشاورزان اصفهاني را مظلوم‌ترين كشاورزان ايران خواند و تمامي جامعه كار و توليد اصفهان را باعث آبروي كشور و سربازان وفادار نظام و رهبري عنوان كرد
اين فعال اقتصادي كه در روزهاي اخير به عنوان يكي از پيشكسوتان پنجاه سال اخير صنعت مورد تقدير قرا  رگرفته است سال ١٣٩٧ را سال رفع مشكلات و موانع جامعه كار و توليد اعلام كرد و خطاب به مديران استاني گفت: اميدواريم در پايان سال به جاي آن كه گفته شود سال سختي پشت سر گذاشته شد، شاهد شكوفايي اقتصاد و رفع مشكلات باشيم.
رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران افزايش توليد و صادرات را در نقطه اساسي و حساس مسايل اقتصادي كشور دانست و تصريح كرد: براي رفع مشكلات و موانع بايد از دو زاويه به مسايل و دغدغه‌هاي فعالان اقتصادي نگريست؛ اول نگاه به درون و دوم نگاه به بيرون.
رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران معتقد است براي دستيابي به اهداف بلند اقتصادي در امر بازرگاني و صادرات ابتدا بايد نگاهي به درون داشت و مشكلات و موانعي را رصد كرد كه در پي عملكرد نادرست برخي توليدكنندگان و صادركنندگان ايراني رخ مي‌دهد.
به گفته سهل‌آبادي كشور از كمبود شركت‌هاي موفق صادراتي رنج مي‌برد و نيازمند آمورش‌‌هاي نوين صادرات كالا و خدمات براي حفظ موقعيت‌هاي صادراتي هستيم.
رئيس اتاق بازرگاني اصفهان به دستاورد‌هاي سفر چند روز پيش هيات بلندپايه مسئولان، توليدكنندگان و بازرگانان ايراني به كردستان عراق نيز اشاره كرد و  افزود: از وظايف اتاق بازرگاني سفر به كشورهاي مختلف براي گسترش روابط و مبادلات تجاري و شناخت صنايع و بازارهاي جهاني است.
وي به تعطيلي و واگذاري كارگاه‌هاي پيمانكاران ايراني در اقليم كردستان نيز اشاره كرد كه در پي بحران اخير و محدوديت‌هاي مالي در اين اقليم رخ داده است و گفت: دولت تعهدها و ضمانت‌هايي از كردستان عراق نزد خود دارد و مي‌تواند از ورشكستگي اين شركت‌هاي فعال ايراني در خارج از كشور جلوگيري  كند.
به گفته وي در حال حاضر پيمانكاران ترك به اعتبار فروش نفت اقيلم به تركيه در تلاش هستند كارگاه‌هاي پيمارنكاران ايراني را از آن خود كنند.
وي افزود: از مسئولان و شركاي اقتصادي خودمان در كشورهاي همسايه و ديگر بازارهاي هدف صادراتي ايران، بارها ‌شنيده‌ايم كه مايل به مراوده تجاري با بازرگانان ايراني هستند اما كيفيت كالاها و خدمات ايراني، آن‌ها را به سوي محصولات و كالاهاي ديگر كشورها،نظير تركيه، مي‌كشاند.
سهل آبادي تاكيد كرد كه نمي‌خواهد همواره از  تلخي ها سخن بگويد اما بيان نقاط ضعف و تهديد را براي رفع موانع صادرات اجتناب‌ناپذير مي‌داند.
رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران واردات كالاهاي مشابه داخلي به كشور، به ويژه لوازم خانگي، مواد غذايي،منسوجات،چيني و…. را باعث تاسف دانست و خواستار برخورد با قاچاق چنين كالاهايي شد.
سهل‌آبادي همچنين خواستار فريز شدن ديون و و تسهيلات معوق توليدكنندگان به بانك‌ها با توجه به شرايط ركود اقتصادي شد و خطاب به مسولان گفت: بايد توجه داشت كه اعطاي تسهيلات با بهره و جريمه‌هاي بسيار بالا به توليد كنندگان مانند شيوه درمان غلط بيماراني است كه پس از درمان به انواع قرص‌هاي مضر آلوده مي‌شوند.
لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=18429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.