• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

کرباسیان: سهم دولتی بیمه‌های البرز و دانا واگذار می‌شود

  • کد خبر : 15087
  • ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۶:۰۱
کرباسیان: سهم دولتی بیمه‌های البرز و دانا واگذار می‌شود

وزیر اقتصاد می‌گوید خود را متعهد به خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی می‌داند و در همین راستا هفته گذشته، پیش‌قدم شده و با پیشنهاد به هیأت دولت، مصوبه واگذاری بیمه‌های آسیا، البرز و دانا را گرفته است. به گزارش ایسنا، مسعود کرباسیان که در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی سخن […]

وزیر اقتصاد می‌گوید خود را متعهد به خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی می‌داند و در همین راستا هفته گذشته، پیش‌قدم شده و با پیشنهاد به هیأت دولت، مصوبه واگذاری بیمه‌های آسیا، البرز و دانا را گرفته است.

به گزارش ایسنا، مسعود کرباسیان که در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، با اعلام خبر فروش معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد از جمله بنگاه‌های در اختیار بانک‌ها طی سال جاری، از برنامه‌ریزی آن‌ها برای افزایش این رقم به ۲۰ هزار میلیارد تومان تا خرداد ماه آینده خبر داد.

وی افزود: در خصوص واگذاری بنگاه‌های متعلق به بانک‌ها، یک بحث این بود که با توجه به وضعیت بازار و عدم وجود خریدار با قیمت بالا، آیا باید بانک‌ها این بنگاه‌ها را با همین میزان بازدهی ناچیز، تحت تملک نگه دارند یا آن‌ها را بفروشند و پولش را در اقتصاد به گردش در بیاورند؟ پاسخ ما به این سوال، مثبت است، زیرا ما مطابق وظیفه قانونی، اعتقاد داریم که خصوصی‌سازی در راستای سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی، باید انجام شود، بنابراین قطعا با سرعت بیشتری موضوع فروش اموال مازاد بانک‌ها در دستور کار خواهیم داشت.

وزیر اقتصاد تأکید کرد که خود را متعهد به خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی میداند و افزود: در همین راستا هم بود که هفته گذشته، خود پیش قدم شده و با پیشنهاد به هیات دولت مصوبه واگذاری بیمه آسیا، البرز و دانا را گرفتم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تایید برخی گلایه‌های مطرح شده از سوی نمایندگان شرکت کننده در جلسه، با بیان اینکه مطابق قانون، ۶۰ درصد درآمد فروش نفت، خارج از اختیار دولت بوده و اینکه تحقق حدود ۷۰ درصد درآمدهای دولت بر عهده وزارت اقتصاد است، افزود: با وجود همه تنگناها و محدودیت‌ها، تا بحال نه یک ساعت پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان عقب افتاده و نه تاخیری در واریز یارانه ها رخ داده است.

کرباسیان با بیان اینکه برای وصول کامل بخشی از درآمدهای وزارت  اقتصاد ناگزیر تا روزهای پایانی نیمه دوم سال باید صبر  کرد، افزود: با این وجود در سالجاری تاکنون شاهد نارضایتی پیمانکاران بابت طلب از دولت نبوده ایم و یا در خصوص پرداخت بهای گندم به کشاورزان، دولت تنها دو هفته تاخیر داشت .

وی در خصوص بخش دیگری از سخنان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد انتشار اوراق خزانه و اوراق مشارکت نیز اظهار کرد: اوراق خزانه و مشارکت را ما با سود ۱۷.۵ درصد عرضه کرده‌ایم و خودمان هم با نرخ ۱۷ درصد در بازار ثانویه داریم آن‌ها را به پول نقد تبدیل می‌کنیم و بنابراین از نظر ما، جای نگرانی از این محل وجود ندارد زیرا دولت آنقدر توان دارد که بلافاصله اوراق را به پول نقد تبدیل کند.

وزیر اقتصاد در ادامه، در خصوص مباحث مطرح شده از سوی نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با فایناس نیز گفت: ما وظیفه خود در خصوص زمینه دسترسی به منابع ارزان قیمت خارجی را به خوبی ایفا کرده ایم و تاکید هم داریم که این منابع باید صرف کالاهای سرمایه ای و انتقال فناوری شود و امیدواریم که بخش های مختلف خصوصی و دولتی با سرعت بیشتری زمینه جذب این منابع را فراهم سازند.

وی امضای دو موافقتنامه با جمهوری چک و مجارستان طی دو هفته گذشته را نشان دیگری از فضای امید بخش موجود به رغم همه تنگناها و برخی فضا سازی ها خواند.

نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی، در ابتدای جلسه طی سخنانی، نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص موضوعاتی چون مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده، درخواست معافیت مالیاتی برای برخی مناطق محروم، راه اندازی و تقویت مناطق آزاد تجاری، بنگاه‌داری بانک‌ها و دشواری دریافت تسهیلات و مشکلات دریافت کنندگان وام های خرد برای ضمانت وام درخواستی، اثر افزایش احتمالی قیمت بنزین بر تورم مطرح کردند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15087

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.