• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
25

کانون زنان بازرگان و کارآفرین استان سمنان تشکیل می‌شود

  • کد خبر : 11611
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
کانون زنان بازرگان و کارآفرین استان سمنان تشکیل می‌شود

اولین گردهمایی زنان کارآفرین با حضور سیده فاطمه مقیمی نخستین کارآفرین برتر زن کنفدراسیون آسیا و اقیانوسیه در محل سالن اجتماعات کتابخانه‌های عمومی با همکاری سازمان بسیج مهندسین و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  سمنان  برگزار شد. رئیس کانون زنان بازرگان سمنان در این گردهمایی مشارکت زنان در جامعه را پررنگ می‌داند و نقش […]

اولین گردهمایی زنان کارآفرین با حضور سیده فاطمه مقیمی نخستین کارآفرین برتر زن کنفدراسیون آسیا و اقیانوسیه در محل سالن اجتماعات کتابخانه‌های عمومی با همکاری سازمان بسیج مهندسین و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  سمنان  برگزار شد.

رئیس کانون زنان بازرگان سمنان در این گردهمایی مشارکت زنان در جامعه را پررنگ می‌داند و نقش بانوان در جوامع را این‌گونه بیان می‌کند: زنان در توسعه  نقش بسزایی دارند. اولین وظیفه زن همسر خوب بودن و مادری است اما زن می‌تواند در ارکان توسعه  نیز تأثیرگذار باشد. امروز زنان دوش‌به‌دوش مردان در جامعه حضور دارند لذا تأثیرگذاری این قشر در اقتصاد مهم و تأثیرگذار است.

سیده فاطمه مقیمی عزلت گزیدن زنان در مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی را یک دغدغه می‌داند و اظهار کرد: بروز و ظهور زنان در ممالک مختلف تأثیرگذار بوده تا آنجا که در بعضی از کشورها بانوان به‌عنوان نفر اول حاکمیت جوامع  خود انتخاب شده‌اند.

مقیمی با بیان این که ایجاد کسب وکارهای کوچک و تشویق زنان در انجام کارهای گروهی یک ضرورت است، ادامه داد: سقف‌های شیشه‌ای، رتبه‌های پایین زنان در مسئولیت‌های اداری و خط قرمزها دیگر برای زنان معانی خاص ندارد، چون آن‌ها در مشارکت‌های اجتماعی و قبول مسئولیت‌های جدید موفق بوده‌اند.

وی معتقد است باید تفکرات فرهنگی را تغییر دهیم. امروز زنان علاوه بر مسئولیت همسری و فرزندداری  توانسته‌اند ثابت کنند که می‌توانند نان‌آور خانواده و علاوه بر آن مدیر موفقی هم باشند. مهم  این است که توجه به شایسته‌سالاری در جامعه نهادینه شود و نباید  مسائل را با تفکیک جنسیتی قیاس کنیم.

مقیمی با اشاره به عدم خودباوری در زنان اظهار کرد: خودباوری و خودشیفتگی در جامعه دو مقوله متفاوت است. زنان باید خود را باور کنند. دوشادوش مردان در تصمیم‌گیری حضورداشته باشند و مسئولیت‌های جدید را با توجه به تخصص  قبول کنند.

وی ادامه داد:  دادهای آماری و پژوهش های مختلف نشان دادند مسئولیت‌پذیری زنان نسبت به مردان در مسائل مختلف  بیشتر است. زن‌ها بسیار کارآمدتر بوده زیرا آن‌ها وظیفه‌شناس‌ترهستند. همچنین مشورت کردن زنان در حوزه‌های مختلف و هنر مذاکره بانوان بسیار خاص است. حضور مذاکره‌کنندگان زن در مذاکرات هسته ای نشان می‌دهد که زنان تا چه اندازه در اتفاقات دنیا تأثیرگذار هستند.

رئیس کانون زنان بازرگان گفت: تولید کالای قابل رقابت از ارکان اقتصاد مقاومتی است. نگاه امروز در دنیا بر مبنای توانمندی و خلاقیت  است این توانمندی می‌تواند در تولید  ثروت و کارآفرینی نقش مضاعف داشته باشد.

مقیمی با اشاره به ضرورت کوچک شدن دولت و نظارت بر ارکان، اظهار کرد: توسعه ارکان بخش خصوصی و ایجاد اشتغال مهم و اساسی است زیرا کارآفرینان به دنبال استخدام در بخش دولتی نیستند بلکه به دنبال ایجاد افق‌های جدیدتری در اقتصاد و کسب کار هستند.

وی معتقد است توسعه درست در خلاقیت متناسب با محوریت کارآفرینی اتفاق می‌افتد. این نگاه خلاق باعث می‌شود ارزش‌های جدیدی در نظام کسب وکار شکل بگیرد.

سیده فاطمه مقیمی از تأسیس کانون زنان بازرگان و کارآفرین در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان خبر داد و گفت: در آینده خیلی نزدیک این کانون در محل اتاق سمنان تشکیل می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=11611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.