• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
10

وزیر صنعت، معدن و تجارت: سرمایه گذاری در صنعت کشور سال ۹۶بیش از ۲۳ درصد رشد داشته است

  • کد خبر : 15959
  • ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۸:۵۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت: سرمایه گذاری در صنعت کشور سال ۹۶بیش از ۲۳ درصد رشد داشته است

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح واحد تولیدی مواد غذایی در شهرک صنعتی نظرآباد که روز شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری صورت گرفت، افزود: برغم تمام محدودیت ها، صنعت کشور به خصوص در دولت تدبیر و امید روند رو به رشد خود را طی کرده است. وی با بیان اینکه ۵۰ […]

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح واحد تولیدی مواد غذایی در شهرک صنعتی نظرآباد که روز شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری صورت گرفت، افزود: برغم تمام محدودیت ها، صنعت کشور به خصوص در دولت تدبیر و امید روند رو به رشد خود را طی کرده است.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از واحدهای تولیدی کشور با بالای ۵۰ درصد ظرفیت تولید می کنند، ادامه داد: در استان البرز که هفتمین پایگاه صنعتی ایران است، سال گذشته هزار و ۲۵۶ پروانه بهره برداری جدید صادر شده که نشان دهنده برتری قابل توجه واحدهای جدید نسبت به واحدهایی که از دنیای مدرن عقب مانده و تعطیل شده اند، دارد.
شریعتمداری گفت: استان البرز در ماه های گذشته از رتبه بیست و هفتم به رتبه اول در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارتقاء یافته است.
وی با اشاره به اینکه این واحد صنعتی که امروز افتتاح شد با مشکلاتی مواجه است که باید در رفع آن اقدام کرد، افزود: یکی از معضلات اساسی واحدهای تولیدی نرخ بالای سود بانکی است چراکه با نرخ سود بالای ۲۳ درصدی، واحدهای صنعتی با مشکل مواجه شده و نرخ بازده در واحدها پاسخگویی سود بانک ها نیست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: انتظار می رود کاهش نرخ بهره متناسب با تورم در شورای پول و اعتبار مطرح شود.
شریعتمداری تاکید کرد: موسسات مالی و اعتباری راغب به پرداخت اعتبار به واحدهای زود بازده هستند و برای واحدهای صنعتی بزرگ شرایطی را برای تسهیل به طور ویژه در نظر ندارند.
وی با بیان اینکه اشتیاق به تاسیس صنعت نشان از عملکرد و طی طریق صحیح دولت تدبیر و امید دارد، گفت: در البرز محدودیت ۱۲۰ کیلومتری داریم که نام البرز از قلم افتاده و مستثنی نشده است، ضرورت دارد با رعایت الزامات زیست محیطی البرز نیز مانند قم استثنا در زمینه احداث صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر قرار گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البرز پیشتاز در فناوری های نوین است و همواره حدود ۱۰ درصد از صادرکنتدگان نمونه ما از البرز هستند. البرز چند قومیتی است و رنگین کمانی از ایران زیبا است و باید از این فرصت استفاده کرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15959

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.