• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
18

نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:یک روستا نمی‌تواند بدون کدخدا باشد چطور یک وزارت می‌تواند بدون وزیر باشد؟

  • کد خبر : 31340
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:یک روستا نمی‌تواند بدون کدخدا باشد چطور یک وزارت می‌تواند بدون وزیر باشد؟

حسن حسینی، نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، در خصوص شرایط حوزه اقتصادی کشور، اظهار کرد: ما در حوزه اقتصادی شاهد امنیت پایداری نیستیم. نمی‌توانیم در زندگی اقتصادی و تولیدی خود برای فردا برنامه‌ریزی کنیم و اقتصاد به‌گونه‌ای شده که هر چند ساعت نوسانات مختلف همه برنامه‌های ما را به هم می‌زند. وی […]

حسن حسینی، نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، در خصوص شرایط حوزه اقتصادی کشور، اظهار کرد: ما در حوزه اقتصادی شاهد امنیت پایداری نیستیم. نمی‌توانیم در زندگی اقتصادی و تولیدی خود برای فردا برنامه‌ریزی کنیم و اقتصاد به‌گونه‌ای شده که هر چند ساعت نوسانات مختلف همه برنامه‌های ما را به هم می‌زند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر برخی افراد در بدنه دولت و بخش‌های دیگر مسائلی را می‌گویند که با واقعیت حوزه تولید و اقتصاد همخوانی ندارد و بیشتر تولید مشکل می‌کند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی تصریح کرد: بارها سخنانی از سمت مسئولان مختلف به خصوص ریاست بانک مرکزی شنیدیم که نرخ ارز یک نرخ حبابی است و در چند روز دیگر این نرخ برمی‌گردد اما هر روز می‌بینیم که از این مسئله خبری نیست.

حسینی اضافه کرد: دلاری که روزی ۷۰۰ تومان و ۱۰۰۰ تومان بوده، اکنون به ۲۶ هزار تومان رسیده و حال باید خوشحال باشیم که آقای همتی به ما قول می‌دهد روزی دلار ۱۲ هزار تومان می‌شود. این مسئله جای تاسف دارد، در چنین شرایط اقتصادی و فضای کسب و کاری افراد چگونه می‌توانند کار کنند؟

وی خاطرنشان کرد: ارزش پول ملی این کشور ۳۵۰۰ برابر کاهش پیدا کرده است. چه کار کردیم که این بلا را سر خودمان آوردیم؟ چه معنا دارد که یک وزارت بزرگ اقتصادی در این کشور پنج ماه وزیر نداشته باشد. یک روستا نمی‌تواند بدون کدخدا باشد چطور یک وزارت مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند بدون وزیر باشد؟

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی عنوان کرد: کل اشتغال خالصی که در سال ۹۸ در کشور به وجود آمد، ۴۳۰ هزار نفر بود که ۵۸ هزار نفر از این تعداد سهم استان خراسان است، یعنی حدود ۱۳٫۶ درصد از اشتغال خالص کشور سهم استان خراسان بوده است.

حسینی افزود: سهم استان از اشتغال ایجاد شده کشور که همیشه حدود یک تا دو درصد بوده، در سال ۹۸ به یکباره به ۱۳ درصد می‌رسد. علت این مساله این است که در استان خراسان رضوی استانداری آمده که الفبای اقتصادی را می‌فهمد، بخش خصوصی را درک می‌کند و رویکرد اقتصادی، تولیدی و صنعتی دارد.

وی بیان کرد: باید به مدیران استان و استاندار تفویض اختیار شود تا بتوانند کار کنند اما دریغ از یک تفویض اختیار کوچک، به طوری که تمام تصمیمات باید در تهران گرفته شود. تا زمانی که شرایط این چنین باشد، طبعا نمی‌توانیم انتظار شرایط بهتر از این داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=31340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.