• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
5

معاون وزیر صنعت: تحریم معادن ایران بی‌تاثیر است

  • کد خبر : 29092
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
معاون وزیر صنعت: تحریم معادن ایران بی‌تاثیر است

به گفته معاون وزیر صمت، با توجه به اینکه در عین تامین نیاز بازار داخل، توانسته‌ایم در شش ماهه ابتدایی سال جاری معادل کل سال گذشته صادرات مس داشته باشیم،بنابراین تحریم‌های معدنی در ایران بی‌تاثیر بوده است. ​​​​به گزارش ایسنا، خداداد غریب‌پور در حاشیه مراسم رونمایی از “سامانه جامع مالی شرکت صنایع ملی مس ایران”، […]

به گفته معاون وزیر صمت، با توجه به اینکه در عین تامین نیاز بازار داخل، توانسته‌ایم در شش ماهه ابتدایی سال جاری معادل کل سال گذشته صادرات مس داشته باشیم،بنابراین تحریم‌های معدنی در ایران بی‌تاثیر بوده است.

​​​​به گزارش ایسنا، خداداد غریب‌پور در حاشیه مراسم رونمایی از “سامانه جامع مالی شرکت صنایع ملی مس ایران”، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه اوضاع و شرایط برای مس ایران خوب است، ۳۱۰ میلیون یورو پروژه در این صنعت تا شب عید افتتاح خواهد شد. یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو و ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه نیز  آماده افتتاح است که این اتفاقات خوبی در حوزه صنایع مس به شمار می‌رود. بنابراین چشم انداز ما در درازمدت برای سرمایه‌گذاری در صنعت مس مثبت بوده؛ چراکه این فضا به شدت در حال رونق بوده، پروژه‌های بسیاری را در دست اجرا دارد و طرح‌های متعددی نیز برای آینده این صنعت تعریف شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز به همت شرکت ملی صنایع مس ایران، قیمت‌های تمام شده از معدن تا محصول نهایی را می‌توان رصد کرده و وضعیت را به لحاظ انبارداری مورد بررسی قرار داد. در قالب سامانه جامع مالی که از سوی ملی مس طراحی شده، می‌توان ارتقای شفافیت را هم در کنار سرمایه‌گذاری‌ها شاهد بود.

وی با تاکیر بر اینکه تحریم صنعت مس در ایران شکست خورده است، تصریح کرد: در شرایط تحریمی که دو بار بخش معدن کشور، از سوی آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار گرفت، توانستیم در شش ماهه ابتدای سال ۹۸، معادل کل سال گذشته، صادرات مس داشته باشیم، پس تحریم این صنعت در ایران معنا نداشته و تاثیرگذار نبوده است. بخش معدن و صنایع معدنی ایران در حال حاضر کاملا پیشتاز در حوزه ارزآوری حرکت کرده و اکتشافات در معادن نیز در کنار صادرات وارد عمل شده است.

به گفته رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در رابطه با تغییر در عوارض صادراتی بخش‌های مختلف معدنی، با توجه به مازاد تولیدی که در کشور در زمینه کنسانتره مس نسبت به مصرف وجود دارد، توانایی صادرات کاملا همزمان با تأمین بازار داخل وجود داشته و نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز برای تغییر عوارض صادرات این محصول نیز فراهم است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29092

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.