سهل آبادی ضمن معرفی مثلث طلایی گردشگری اصفهان، یزد و شیراز،تصریح کرد: تقویت زیرساخت های گردشگری و توسعه این صنعت در اصفهان نیازمند تعامل و همکاری همه جانبه بخش های دولتی و خصوصی بوده و اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان پارلمان بخش خصوصی از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
محمدرضا رجالی نيز ضمن قدرداني از حمايت هاي رییس و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان از پروژه هاي كميسيون گردشگري و برند شهري گفت:تنها کلید برون رفت از بحران اقتصادی موجود در استان وكشور را توسعه صنعت گردشگری دانست و اذعان كرد:بر اساس تجربه کشورهای پیشرو ،برای توسعه صنعت گردشگری به همکاری شرکت های روابط عمومی گردشگری (PR) نیاز است.
وی تاکید کرد:گردشگری پایدار به برنامه ریزی مدون ،هماهنگی همه بخش ها و سازمان دهی ذی نفعان وابسته است .
رجالي خاطر نشان کرد:کمیسیون گردشگری و برند شهري اصفهان،در طی دو سال، بازدید از نمایشگاه تخصصی گردشگری ITB برلین با شرکت های متعدد روابط عمومی گردشگری دیدار و جلسات مشترک برگزار کرده و با شركت هاي معتبر بين المللي در اين خصوص مذاكره كرده است و در تلاش هستيم تا این شرکت ها با اطلاع رسانی و جریان سازی رسانه اي زمینه جذب گردشگران کشورهای مختلف را به اصفهان فراهم سازند.هارولد زولاف (Harald zulauf) مدیرعامل شرکت بين المللي MC Group نيز در این جلسه گفت:این شرکت دارای ٨٠دفتر در کشورهای مختلف است
وی اصفهان را یک کلان شهر تاریخی و دارای جذابیت گردشگری برشمرد و گفت:برای توسعه صنعت گردشگری در این شهر باید توجه ویژه ای به زیرساخت های این صنعت و جذب سرمایه گذار شود.
وی خاطر نشان کرد:یکی از خدمات این شرکت جذب سرمایه گذاری خارجی با هدف سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری اصفهان است .
زولاف خواستار مشخص شدن اهداف و برنامه های صنعت گردشگری اصفهان شد و گفت:ابتدا باید دید اصفهان در گردشگری چه جایگاهی دارد و به کجا می خواهد برود و سپس شاخص اندازه گیری فعالیت برای آن تعریف کرد.
وی شناسایی جامعه هدف گردشگری اصفهان را یکی از فعالیت های این شرکت برشمرد و گفت:یکی از فعالیت های متمرکز شرکت های روابط عمومی گردشگری شناسایی و ظرفیت سنجی صنعت گردشگری آن شهر یا مکان است .
وی افزود: حضور برنامه ریزان سفر ، تورگردانان،ایرلاین ها،شرکت های حمل و نقل داخلی و رسانه های تاثیرگذار بخشی از این فعالیت است.
زولاف ارایه برنامه استراتژیک،تهیه بسته های رسانه اي برای رسانه های تلویزیونی،مجازی و مطبوعات ،محتواسازی از جاذبه های گردشگری،ساخت فیلم های تاثیرگذار،دعوت از خبرنگاران رسانه های تاثیرگذار،تحلیل محتوا و اندازه گیری فعالیتهای انجام شده را بخشی از خدمات این شرکت برشمرد.